اللهم عجل لولیک الفرج

قالَ رَسُولُ اللّه ِ صلی الله علیه و آله: وَ اَفْضَلُ الْعِبادَةِ اِنْتِظارُ الْفَرَجِ. رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: برترین عبادت انتظار فرج است.

اللهم عجل لولیک الفرج

قالَ رَسُولُ اللّه ِ صلی الله علیه و آله: وَ اَفْضَلُ الْعِبادَةِ اِنْتِظارُ الْفَرَجِ. رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: برترین عبادت انتظار فرج است.

اللهم عجل لولیک الفرج

خدایا ما را موثر در ظهور امام زمان عج قرار بده
(آمین یا رب العالمین)


از بهر دیدن تو گیرد دلم بهانه

بر هر دری زنم تا یابم ز تو نشانه

در جستجویت ای گل آواره گشته ام من

گو در کدام گلستان کردی تو آشیانه

ای آشنای دردم بنگر تو روی زردم

منما ز خویش تردم ای در کرم یگانه

بنگر که از فراقت،از درد اشتیاقت

دیگر نمانده طاقت ای منجی زمانه

ای مژده رهایی مردم من از جدایی

کی چهره می نمایی زان ملک بی نشانه

۲۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

۳۲ هزار میلیارد تومانی که آمد و ۱۴۱ هزار میلیاردی که به باد رفت

سید حبیب رضایی | پنجشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۴:۵۲ ب.ظ


روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود آورده است:

32 هزار میلیارد تومانی که آمد 141 هزار میلیاردی که به باد رفت!

«نتیجه گره زدن اقتصاد به مذاکرات، سقوط 141 هزار میلیارد تومانی ارزش بازار سرمایه از آذر 92 بوده است.»

مشرق در این زمینه با اشاره به بروز جو خوش‌بینی پس از انتخابات 92 نوشت: این جو پس از آغاز به کار دولت به علت سیگنال‌هایی که برخی مسئولان دولت به جامعه ارسال می‌کردند، با شدت بیشتری ادامه یافت و با امضای توافق هسته‌ای ژنو در آذرماه 1392 به اوج خود رسید. در آن دوران، هر روز رکوردهای بورس جابجا می‌شد و مسئولان ارشد دولت نیز از رشد چشمگیر شاخص بورس مسرور بودند و مردم را به سرمایه‌گذاری بیشتر در بازار سرمایه دعوت می‌کردند زیرا معتقد بودند با امضای توافق ژنو، سرمایه‌گذاران و شرکت‌های خارجی به سرعت به کمک اقتصاد ایران خواهند آمد.

  • سید حبیب رضایی


خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: عراقی‌ها اشغال خرمشهر را به عنوان بزرگترین پیروزی خود اعلام کردند. در حالی که آزادسازی خرمشهر پیروزی راهبردی ایران و شکست راهبردی عراق بود.

وی با اشاره به وفاداری مردم نسبت به نظام اظهار داشت:‌ آن زمان وفاداری مردم این بود که با فرمان امام 2 میلیون بسیجی را به جبهه‌ها اعزام کردند و هم‌اکنون این وفاداری در انسجام، اتحاد و حضور مردم در صحنه‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از ارکان نظام و حفظ عظمت آن است. حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن با همه مشکلات حضوری افتخارآفرین و دشمن‌شکن است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه از اول تا آخر جنگ راهبرد ایران دفاعی بود، گفت:‌الان هم استراتژی ما دفاعی است و استراتژی هجومی در دکترین ما وجود ندارد. ما الان دارای یک دولت و حکومت مقتدر از نظر ثبات سیاسی، قدرت دفاعی و فرهنگی و نفوذ سیاسی در منطقه هستیم.

  • سید حبیب رضایی

دانلود سخنرانی استاد رائفی پور پرسش و پاسخ پیرامون تحولات منطقه

سید حبیب رضایی | سه شنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۴:۲۵ ب.ظ
  • سید حبیب رضایی

دانلود سخنرانی استاد رائفی پور 2شنبه 14 اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ در سعادت آباد

سید حبیب رضایی | سه شنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۴:۱۸ ب.ظ





جهت دریافت صوت سخنرانی استاد رائفی پور در سعادت آباد با دو کیفیت روی لینک زیر کلیک کنید


دریافت سخنرانی استاد رائفی پور-تحولات منطقه-74 دقیقه-12.7 مگابایت


دریافت سخنرانی استاد رائفی پور-تحولات منطقه-74 دقیقه-42.5 مگابایت


منبع : سایت مصاف masaf.ir



  • سید حبیب رضایی

ساخت اولین نمونه "وانکل‌های پیشرفته" توسط سپاه

سید حبیب رضایی | سه شنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۴:۰۵ ب.ظ


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ازتسنیم، سال گذشته در محافل خبری، زمزمه‌هایی از دستیابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به یک صنعت پیشرفته در حوزه پهپادی شنیده می‌شد تا اینکه جانشین فرمانده کل سپاه اوایل اسفند ماه سال 93 اعلام کرد که سپاه به تکنولوژی ساخت موتورهای پیشرفته وانکل در حوزه پرنده‌های بی‌سرنشین دست یافته است.

سردار سلامی آن زمان گفته بود: تمام اجزای پهپادها در داخل کشور ساخته می‌شود و از موتورهای وانکل (نوعی موتور دورانی درون‌سوز) تا موتورهای پیستونی و جت پهپادها را با تکیه بر توانایی‌ها خودمان تولید می‌کنیم.

  • سید حبیب رضایی

آمریکا با ایجاد سپر دفاع موشکی منطقه خاورمیانه به دنبال چیست؟

سید حبیب رضایی | دوشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۶:۱۵ ب.ظ


صف‌آرایی پنجه‌های شیر و سپر عقاب در آسمان خلیج فارس

اجلاس رهبران کشورهای حاشیه خلیج فارس و آمریکا پس از مدت ها کش و قوس و غیبت اصلی ترین مهمان این نشست یعنی ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی در استراحتگاه تابستانی روسای جمهور آمریکا در کمپ دیوید برگزار شد.

  • سید حبیب رضایی

زندگی در کانال‌های‌فاضلاب برای در امان ماندن از حملات سعودی+عکس

سید حبیب رضایی | يكشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۶:۰۸ ب.ظ


به گزارش خبرگزاری فارس، ده‌ها خانواده یمنی هنگامی‌که جنگنده‌های رژیم سعودی و کشورهای ائتلاف خانه‌هایشان را در محله «فج عطان» در «صنعا»، پایتخت یمن از دست دادند و از محله آنها تنها ویرانه‌ و خرابه‌ای بیش برجا نماند، خود را آواره و بی‌خانمان یافتند.

واقعیت‌ها و حقایق تلخ و بی‌رحمانه حاکم بر یمن که رهاورد تجاوزات عربستان و هم پیمانان آن است، این خانواده‌ها را که جایی برای ماندن و زندگی نداشتند، مجبور کرد تا روی به «فاضلاب‌ها» بیاورند.

درحال حاضر ده‌ها خانواده یمنی در فاضلاب‌های زیر زمینی به زندگی خود ادامه می‌‌دهند، بی‌آنکه از ساده‌ترین و اولیه‌ترین امکانات زندگی بهره مند باشند، به گونه‌ای که برای ادامه زندگی خود مجبور هستند، روزها با جستجو در زباله‌ها و پسمانده‌ها غذایی برای خود و کودکانشان بیابند.

زندگی در فاضلاب برای در امان ماندن از حملات سعودی

«ناصر محمد»، 50 ساله حدود یک ماه است که به همراه خانواده پانزده نفره‌‌اش زندگی بسیاری سخت و مایوس کننده‌ای را در یکی از فاضلاب‌های شهر صنعا سپری می‌کند.

  • سید حبیب رضایی

آمریکائی ها پرچم کشورشان را آتش زدند

سید حبیب رضایی | جمعه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۴۰ ق.ظ


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، این تظاهرات شامگاه چهارشنبه رو به روی ساختمان شورای شهر مینیاپولیس برگزار شد.


آنها در این راهپیمایی اعتراضی به ابراز همدردی با قربانی حادثه اخیر تیراندازی پلیس در شهر مدیسون در ایالت ویسکانسین پرداختند.

پلیس آمریکا برای سرکوب معترضان به استفاده از اسپری فلفل روی آورد و در این اقدام خود به کودکان نیز رحم نکرد.

  • سید حبیب رضایی

مناظره آقایان عباسی و نجفی در برنامه تیتر امشب

سید حبیب رضایی | پنجشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۵:۳۹ ب.ظ



اختلاف با آمریکا حل نشده؛ تحریم ها می ماند/آژانس مدرک سازی کرده/ چک سفید به آژانس نداده ایم


در برنامه تیتر امشب شبکه خبر آخرین تحولات هسته ای ایران بررسی شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر فریدون عباسی، رئیس انجمن هسته ای، و دکتر رضا نجفی، سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی، میهمانان چهارشنبه شب برنامه «تیتر امشب» بودند.

مهم ترین بخش های صحبت های آنان در این برنامه به این شرح است:

دکتر عباسی در واکنش به اظهارات باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در مصاحبه با روزنامه «الشرق الاوسط» که در آن ایران را حامی تروریسم خوانده بود، گفت: مناقشه ایران با آمریکا از اوائل انقلاب اسلامی و در پی موج آزادی خواهی مردم ایران که خواهان کشوری مستقل بودند، آغاز شد.


وی با اشاره به تلاش های آمریکا برای سرنگونی جمهوری اسلامی ایران و تضعیف نظام اسلامی گفت  با وجود این تلاش ها انقلاب اسلامی ایران روز به روز بیشتر تثبیت و تفکر اسلامی و بیداری اسلامی به بسیاری از کشورهای جهان صادر شده است .

دکتر عباسی با تاکید بر اینکه تهدیدهای آمریکا در خلال مذاکرات هسته ای فقط بهانه ای برای امتیازگیری است، تصریح کرد : اگر ما در مذاکرات از خود نرمش یا ملایمت نشان می دهیم نباید به ضعف ما تعبیر شود و اگر پذیرفته ایم که پای میز مذاکره بنشینیم نباید به زیاده خواهی آنها منجر شود .


رئیس انجمن هسته ای درباره سرنوشت تحریم ها گفت: از آنجا که بسیاری از این تحریم ها از ابتدای انقلاب وضع شده و بسیاری از آنها نیز نانوشته است من تحریم ها را پابرجا می دانم، چرا که اختلاف های بنیادین ما با آمریکا حل نشده است و برخی از تحریم ها ارتباطی با مسئله هسته ای ندارد.

دکتر عباسی با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال کسب پایگاه خود در منطقه است، گفت: در حال حاضر و با پایان دوره جنگ سرد آمریکا در پی نظم نوین در جهان است و رفتار ما با این نظم نوین متفاوت است به همین علت هم در تلاش اند با به کارگیری ابزار تحریم، ما را از پای در بیاورند.

این تحلیگر مسائل هسته ای در پاسخ به اظهارات یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای، که گفته بود ایران باید اجازه بازدید از تاسیسات نظامی را به بازرسان آژانس بدهد، گفت: «آژانس» پیشرفت های هسته ای ایران را رصد کرده و آن را به مسائل انفجاری ارتباط داده است؛ کاری که آنها کرده اند در حقیقت مدرک سازی بر علیه جمهوری اسلامی ایران بوده است .

در ادامه این گفتگو رضا نجفی، سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی، در ارتباط مستقیم تصویری از نیویورک درباره اظهارات آمانو گفت: اجرای پادمان در ایران موضوع تازه ای نیست؛ حتی ایران جز 120 کشوری است که پروتکل الحاقی را هم پذیرفته است که بر مبنای آن ساخت سانتریفیوژ، مواد هسته ای و معادن هم باید زیر نظارت آژانس باشد.

وی افزود: بر این اساس اگر در حین بازرسی، بازرسان آژانس نیاز داشته باشند که از اماکن دیگر نیز بازرسی کنند این امکان خواهد بود اما حرفی از اماکن و تاسیسات نظامی زده نشده است؛ مگر اینکه بازرسان از مناطق مجاور تاسیسات نظامی نمونه برداری کنند .

دکتر نجفی با تاکید بر اینکه ایران قبلا هم پروتکل الحاقی را به صورت داوطلبانه و به مدت دو سال و نیم اجرا کرده است، گفت: همان زمان ما بخشی از صنایع ساخت سانتریفیوژها و برخی از کارگاه های ساخت قطعات را به آنها نشان دادیم؛ اما این به معنای «دادن چک سفید» به آژانس برای بازرسی از تاسیسات نظامی نخواهد بود

سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت آژانس تصریح کرد: آژانس باید تائید کند که ایران فعالیت یا سایت اعلام نشده ندارد که این موضوع در مورد کشورهای مختلف و با توجه به حجم فعالیت های آنها چند سال طول می کشد و دیگری وظیفه تکنیکی و فنی  آژانس است که باید مواردی که قرار است در توافق نامه نهایی تدوین شود به اطلاع آژانس برسد .
 
نجفی با تاکید بر اینکه  تائیدیه آژانس به معنای برداشته شدن همزمان تحریم هاست، گفت: برابر توافق لوزان به محض اینکه آژانس موضوع ایران را به صورت یک موضوع عادی در شورای حکام مطرح کند، تحریم های اتحادیه اروپا و تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران به صورت یک باره رفع خواهد شد و فقط تحریم های کنگره آمریکا که رفع آن زمان بر است باقی خواهد ماند .

* ما نمی پذیریم که دولت آمریکا این موضوع را به آینده موکول کند.


همیشه در طول مذاکرات فضاسازی و جوسازی به عنوان اهرمی برای فشار روانی همواره صورت گرفته. قبلا نیز پیش از آغاز نشست های فصلی آژانس خبرسازی می شد و اعمال فشار بود، اما مذاکره کنندگان ما در پای میز مذاکره به این موارد بی توجه خواهند بود.
  عباسی، تحلیلگر امور هسته ای، درباره اصرار برای بازرسی از سایت های نظامی نیز گفت:

ما پیش تر به بازرسان آژانس پاسخ داده ایم و قانع شده اند. ما یک حکومت هستیم و نمی توانیم هر نقطه را که بازرسان خواستند به بهانه شفاف سازی، نشان دهیم. ما از مذاکره کنندگان می خواهیم شما هم در مذاکرات مطالبات داشته باشید. راکتور اراک را راه اندازی کنید و سوخت مجازی آن هم هست. کشورهای عربی هم مسائل خودشان را با کنگره و آژانس حل کنند. ما باید از آژانس اورانیوم غنی شده 56 درصد مطالبه کنیم و آژانس باید تضمین دهد که هر مقدار اورانیوم غنی شده لازم داریم برای مقاصد صلح آمیز به ما بدهند.



نجفی:

در توافقی که آبان گذشته در ایران به دست آمد، یکی از بندها همین بود که آژانس حساسیت های ایران را لحاظ کند و ما بارها از مدیر کل آژانس خواسته ایم که اطلاعات از آژانس درز نکند. آقای آمانو ادعا می کند که تمام اقدامات را اتخاذ کرده، اما کسانی هستند که در آژانس جاسوسی می کنند. امیدواریم که جلوی این کار گرفته شود.


لینک دریافت فایل تصویر مناظره بر روی لینک زیر کلیک کنید


دریافت فایل تصویری

منبع : شبکه خبر

  • سید حبیب رضایی

آسیب های تلفن همراه برای کودکان

سید حبیب رضایی | چهارشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۵:۲۹ ب.ظ



متخصصان روانشناسی کودکان می گویند: تلفن همراه کودکان را در یک محیط شخصی می برد و وقتی کودکان وارد محیط شخصی شوند در آن محیط بزرگ می شود و این باعث می شود که بسیار زودرنج، حساس و پرخاشگر بشوند.

وقتی برای کودکان خود تلفن همراه می خرید باید به حفظ سلامت روانی و اجتماعی آنها هم دقت شود چرا که جسم و مغز کودک در حال رشد است و آسیب پذیر و حساس تر است، در حال حاضر در کشورهایی مثل اسپانیا، فرانسه، روسیه، انگلستان، ژاپن و هند ممنوعیت استفاده از موبایل برای کودکان دیده شده است و در اروپا هم گفته می شود زیر 16 سال برای بچه ها موبایل تهیه نشود.

خانواده ها باید توجه داشته باشند که  در حال حاضر استفاده غیر ضروری از تلفن همراه به مرز هشدار می رسد و خانواده ها و بچه ها باید آگاه باشند و مراقب تهدیدات تربیتی و فرهنگی آن باشند ، مثل دوری از خانواده  و پدر و مادر و افت تحصیلی.

البته مضررات جسمی آن را هم نباید از یاد برد همانند بی اشتهایی و تغییر در آنزیم های آب دهان و نقصان در رشد  و در انتها عصبی شدن.


دریافت فایل تصویری


لینک دریافت

منبع : شبکه خبر

  • سید حبیب رضایی

خاطراتی از اسطوره موشکی ایران به نمایشگاه رسید و عکس‌های کمتر منتشرشده

سید حبیب رضایی | چهارشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۵:۱۵ ب.ظ





گروه کتاب و ادبیات: شهید «حسن طهرانی مقدم» که عنوان پدر موشکی ایران به وی اختصاص داده شده از جمله فرماندهانی است که به خاطر نوع ماموریتش کمتر خاطره یا ذکری از او وجود دارد و همین بر رازآلود بودن شخصیت وی افزوده است.

به تازگی مهدی بختیاری همت گمارده و کتابی تحت عناون «با دست های خالی» حاوی خاطراتی از شهید حسن طهرانی مقدم را جمع‌آوری کرده و انتشارات یازهرا (س) آن را منتشر کرده است. در این کتاب خاطراتی از محسن رفیق‌دوست، محمدباقر قالیباف، محسن رضائی، همسر شهید، فرزند شهید و برخی از همرزمان شوی خاطراتی نقل شده است.

  • سید حبیب رضایی

رقاصی «پول کثیف» در هوای دانشگاه آزاد و شرکت بهینه‌سازی سوخت

سید حبیب رضایی | سه شنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۴:۳۸ ب.ظ




سؤال اینجاست: مصادیق پول کثیف در گذشته چه بوده است و آیا کسانی که امروز دم از مبارزه با پول کثیف می‌زنند، کارنامه‌ای سیاه‌تر در این باره به خصوص در عرصه انتخاباتی از خود به جا نگذاشته‌اند؟

سرویس سیاسی خبرگزاری فارس-پول کثیف واژه‌ای که برای اولین بار با سخنان عبدالرضا رحمانی فصلی به صورت گسترده وارد فضای خبری کشور شد و از آن زمان تاکنون به عنوان یکی از مهم‌ترین کلیدواژه‌های اخبار مرتبط در این حوزه به خصوص در نشریات اصلاح‌طلب تبدیل شده است.

صرف‌نظر از اتهاماتی که با این سخنان به برخی گروه‌های سیاسی به خصوص احزاب اصولگرا در کلام برخی سیاستمداران به خصوص نزدیکان به دولت مطرح شد، اما حضور وزیر کشور در صحن علنی مجلس و سخنان وی نشان داد که بساری از این اتهام زنی‌ها هیچ پایه و اساسی ندارد.

حالا سوال اینجاست که مصادیق پول کثیف در گذشته چه بوده است تا در آینده بتوان به صورت موثرتری جلوی آن را گرفت و آیا کسانی که امروز دم از مبارزه با پول کثیف می‌زنند، کارنامه‌ای سیاه‌تر در این باره به خصوص در عرصه انتخاباتی از خود به جا نگذاشته‌اند؟

*پول کثیف چیست

شاید بتوان نزدیک ترین معنا به پول کثیف آنگونه که وزیر کشور از آن یاد کرده است، مبالغی یاد کرد که به صورت نامشروع و غیر قانونی در انتخابات و رقابت‌های سیاسی هزینه می‌شود.

البته چنین دغدغه‌ای عنصری پسندیده در تمام کشورها است و حتی قوانین سفت و سختی برای تعیین مبالغ انتخاباتی وجود داشته است. استفاده از منابع مالی عمومی در انتخابات اتفاقی بسیار نامیمون در عرصه سیاسی محسوب می‌شود و شاید بتوان آن را مهم‌ترین مصداق پول کثیف عنوان کرد.

نکته جالب اینجاست که موارد بسیاری از این تخلفات در کارنامه سیاسی اصلاح‌طلبان وجود دارد که شاید ذکری از آنها برای نشان‌دادن حافظه تاریخی برخی بد نباشد، البته این‌ها مواردی است که در اسناد رسمی ذکر شده است و به طور حتم موارد مغفول فراوانی در این بین وجود دارد.

*دانشگاه آزاد یا حزب سیاسی

دانشگاه آزاد به صورت کلی جزو اموال عمومی کشور است که استفاده از آن تابع قوانین خاصی است، اما بارها و بارها مواردی مطرح شده است که از امکانات این دانشگاه به نفع کاندیداها و اشخاص خاصی استفاده شده و این تنها مواردی است نیز در اسناد رسمی به آن اشاره شده است.

به عنوان مثال در گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی به موارد فراوانی از استفاده از امکانات دانشگاه آزاد برای مقاصد انتخاباتی اشاره شده است که مربوط به انتخابات ریاست جمهوری در سال های 84 و 88 بوده است.

در این گزارش آمده است: اسناد و مدارک نشان می‌دهند که دانشگاه در نهمین دوره ریاست جمهوری، فعالیت‌های انتخاباتی گسترده ای له یکی از کاندیداها داشته که هزینه‌های این اقدامات از طریق منابع مالی عمومی و شهریه دانشجویان که نزد مدیران به امانت است؛ تأمین شده است. دانشگاه آزاد اسلامی، بصورت سازماندهی شده و با استفاده از امکانات عمومی اقدام به تشکیل ستادهای انتخاباتی به نفع آقای «هاشمی رفسنجانی» نموده و مسئولین (برخی ) واحدها با بکارگیری کارکنان، اساتید و تشویق دانشجویان، عملا در انتخابات دخالت داشته‌اند.

این موارد با استفاده از عناوین زیر صورت گرفته است:

* استفاده از امکانات دانشگاه (بعنوان اموال عمومی) در جهت نیل به اهداف جناحی و در فعالیت‌های انتخاباتی
*سوء استفاده از هیأت‌های مذهبی ــ دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برای مقاصد سیاسی
* جعل اسناد مالی مربوط به انتخابات برای گمراه‌سازی بازرسان احتمالی( با شروع کار تحقیق و تفحص در مجلس هفتم)
* دخالت نماینده رئیس دانشگاه در استان مازندران، رئیس واحد قائم‌شهر، واحد سوادکوه، واحد بابل، واحد ایلام و... هدایت مرکزی این اقدامات در سازمان مرکزی محرز می‌باشد. اسناد مربوط به هر یک از موارد فوق در گزارش خاص آمده است.

همچنین درباره دخالت دانشگاه آزاد در انتخابات سال 88 نیز امده است:

*استفاده از امکانات دانشگاه در انتخابات ریاست جمهوری 88
* دخالت‌های جانبدارانه مسئولین دانشگاه
* ایجاد جبهه رسانه‌ای و «جنگ روانی» پس از اعلام نتایج انتخابات و دامن زدن به اغتشاشات
از عناوین دخالت‌های دانشگاه آزاد در انتخابات سال 88 می‌باشد.

همچنی در اعترافات مسعود باستانی درباه فعالیت هایش در فتنه سال 88 درخصوص سایت جمهوریت آمده است: دفتر این سایت در یکی از دفاتر دانشگاه آزاد مستقر بود و مبالغی که به ما ارائه می‌شد از طریق چکی از سوی دانشگاه آزاد بود.

*سوخت دو میلیارد تومانی در انتخابات ریاست‌جمهوری

سازمان بهینه‌سازی سوخت قرار بود تا به عنوان یکی از سازمان‌های دخیل در حوزه مصرف صحیح انرژی فعال باشد، اما وقایع بعدی نشان داد که عملکرد این سازمان فراتر از این مسائل بوده است.

اعترافات عوامل فتنه 88 نشان داد که مبالغ این سازمان بدون هیچ گونه توجیهی در فعالیت‌های مخرب علیه سازمان مصرف می‌شود و برای آن نیز هیچ توجیهی وجود ندارد.

حمزه کرمی از متهمین فتنه سال 88 در خصوص اعترافات خود در این باره آورده است: باید بگویم که در سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت نیز مهدی هاشمی نقش موثری داشت. وی معتقد بود که انتخابات در ایران با پول بیت‌المال برگزار می‌شود و اعتقادی به هزینه شخصی برای انتخابات نداشت. لذا بنده با وی صحبت کردم و البته گوشزد هم کردم که استفاده از پول بیت‌المال در انتخابات جرم است ولی مهدی هاشمی نمی‌پذیرفت.

 وی می افزاید:2 میلیارد تومان از بیت‌المال صرف هزینه‌های انتخاباتی سال 84 شد .سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت باید در جهت کاهش و بهینه‌سازی مصرف سوخت کار می‌کرد. البته شرکت‌های مختلفی هم با این سازمان قرارداد داشتند که از جمله این شرکت‌ها شرکتی با مدیریت امیرعلی آقایاری بود که کار این شرکت نیز ساخت تیزر‌های تبلیغاتی و در کل تبلیغ بود. همه روسای این شرکت‌ها که با سازمان بهینه سازی قرارداد داشتند از دوستان مهدی هاشمی بودند و آمادگی گرفتن پول تحت عنوان بهینه‌سازی و تبلیغات انتخاباتی برای کاندیدای مد نظر مهدی هاشمی را داشتند و این شرکت‌ها با سند2سازی‌های صورت گرفته، موظف شدند که کار تبلیغاتی برای مهدی هاشمی انجام بدهند. یک شرکت 500 میلیون تومان برای چاپ یک میلیون جلد کتاب پول دریافت کرده بود در حالی که تنها 25 هزار جلد کتاب چاپ شد و مابقی پول صرف تبلیغات مورد نظر مهدی هاشمی شد

کرمی افزود: مهدی هاشمی معتقد به پولشویی بود. وی پول‌هایی را از سازمان بهینه‌سازی دریافت می‌کرد و آنها را مکررا به دلار و ریال تبدیل می‌کرد. وقتی که دلیل این کار را از وی پرسیدیم، وی گفت که با این کار کسی نمی‌تواند منشاء پول‌ها را کشف کند. با فشار مهدی هاشمی از سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت به منظور تبلیغات در دوره نهم انتخابات ریاست جمهوری برای پدرش یعنی آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی پول برداشت می‌شد و مهدی هاشمی پس از شکست پدرش در انتخابات به اقدامات خود ادامه داد و مابقی پول‌های باقی مانده و بدهکار شده خود را نیز به شرکت‌هایی که برای پدرش تبلیغ می‌کردند، پرداخت کرد.

نکته جالب اینجا است که حمزه کرمی در ادامه سخنان نیز مدعی می‌شود، مبلغی نزدیک به 350 میلیون تومان را برای فعالیت در انتخابات دور دهم ریاست جمهوری دریافت کرده است و بعد بخشی از آن را در بین کارکنان تقسیم کرده است.

به نظر می‌رسد، در بخشی از اتهامات مهدی هاشمی نیز مسائل مربوط به بحث پول کثیف و انتخابات ریاست جمهوری سال 88 و اتفاقات پس از آن باشد که به طور حتم بخش زیادی از آن از پول بیت‌المال هزینه شده است.

*دولت مواطب دور و بری‌های خود باشد

نگاهی کوتاه به این دو مورد نشان می‌دهد که پول کثیف چگونه در فعالیت‌های سیاسی مرتبط با انتخابات نقش و تاثیری ایفا کرده است و نکته جالب اینجا است که در هر دو مرود نیز بخشی از بدنه طیف سیاسی نزدیک به دولت در این مسئله نقش آفرین اصلی بوده است.

حالا سؤال اینجاست که دولت نباید مواظب نیروهای سیاسی دور و بر خود باشد و از سوء استفاده آنان جلوگیری کند تا این که به فکر فراهم‌کردن زمینه تخریب رقیب از سوی کسانی باشد که از پول کثیف برای پیشبرد اهداف خود استفاده کرده‌اند.

منبع : خبرگزاری فارس

  • سید حبیب رضایی

بی اعتمادی به امریکا یک رویکرد جهانی است همه می دانند آنها دورو هستند

سید حبیب رضایی | دوشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۲:۱۳ ب.ظ




فرزاد جهان بین، تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: در سراسر جهان، مردم سوال ها و ابهاماتی درباره ادعاها و رفتارهای امریکا دارند که باعث شده، بی اعتمادی و حتی نفرت از امریکا تبدیل به یک واقعیت جهانی شود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، فرزاد جهان بین تحلیلگر مسائیل سیاسی و استاد دانشگاه، بی اعتمادی و نفرت از امریکا را یک موضع عمومی در میان تمام مردم جهان دانست و گفت: در تمام دنیا، علاوه بر اندیشمندان، حتی مردم عادی نیز در قبال رفتارهای دولت امریکا سوال ها و ابهاماتی دارند که باعث شده انزجار از عملکرد این کشور افزایش یابد.

این کارشناس امور سیاسی در گفتگو با برنامه پیشخوان ظهر یکشنبه شبکه خبر، با برشمردن برخی از سوال های افکار عمومی از امریکا تصریح کرد: علاوه بر اندیشمندان و کارشناسان سیاسی، حتی مردم عادی دنیا می بینند که دورویی و فریبکاری در شعارها و عملکرد دولت امریکا نهادینه شده است. برای همه دنیا و به ویژه اروپا سوال است که چرا امریکا به صادرات گوشت و غلات آلوده به اروپا اصرار دارد و برای تحت فشار گذاشتن آنها از اهرم های سیاسی و امنیتی نیز استفاده می کند؟چرا امریکا مصمم به تحمیل خواسته های اقتصادی خود به آنهاست؟

جهان بین افزود: برای مردم دنیا و جامعه شناسان سوال است که چرا فرهنگ امریکایی باید با ابزار مختلف بر فرهنگ آنها غلبه کند؟ برای دانشگاهیان جهان سوال است که چرا اغلب دانشجویان و تریبت شدگان مراکز علمی امریکا تا حد تعجب برانگیزی نسبت به امور دنیا بیخبرند؟
وی اضافه کرد: برای اغلب مردم جهان سوال است که حاکمان امریکا که اینقدر درباره دموکراسی سخن می گویند، چرا در کشور خودشان برخلاف دموکراسی عمل می کنند؟ چرا باوجود اصرار بر شعار گردش آزاد اطلاعات، در امریکا کسی حق ندارد مطلبی علیه رژیم صهیونیستی منتشر کند؟

مصادیق پیمان شکنی امریکا

این استاد دانشگاه تصریح کرد: این ابهامات و نفرت، مربوط به گروه خاصی نیست و یک موضع و مطالبه عمومی در سطح جهان است و حتی مردم عادی نیز که امریکا را کشوری قدرتمند می دانند، عقیده دارند که این کشور قدرت و ثروتش را از راه چپاول کشورها و ملت های دیگر به دست آورده و زورگویی می کند.

جهان بین درباره میزان پایبندی امریکا به توافق ها و تعهدات بین المللی اش گفت: این واقعیت بارها روشن شده که امریکا به جز رژیم صهیونیستی به تعهداتش نسبت به هیچ کشور دیگری پایبند نیست.

وی افزود: به عنوان مثال در ایران و پس از مشروطه، مرحوم مصدق در جریان مبارزات ملی کردن صنعت نفت، به امریکا روی آورد تا از حمایت آنها بهره مند شود و امریکا نیز در ظاهر وانمود به حمایت می کرد، اما در عمل نه تنها کمک نکرد بلکه در زمان کوتاهی، در کودتا علیه دولت مصدق شرکت کرد. آنها درباره وامی که وعده داده بودند، مدام امروز و فردا کردند ولی پس از کودتا و بازگرداندن شاه به قدرت، در مدت 45 روز یک وام یک میلیون دلاری بلاعوض برای تقویت حکومت او اختصاص دادند.

خیانت امریکا به دولت مصدق

جهان بین زیرپا گذاشتن تعهدات قرارداد الجزایر را نیز از موارد بدعهدی امریکا برشمرد و افزود: در مورد لیبی، قذافی تمام قطعات مربوط به تاسیسات هسته ای را با کشتی از کشورش بیرون برد، اما تحریم هایی که امریکا وعده کرده بود لغو نشد.


برزیل در زمانی تلاش کرد صنعت لوکوموتیوسازی را ملی کند، اما امریکا که طرف تجاری آنها بود با فروش روغن های سوخته و بی کیفیت، تمام صنعت لوکوموتیوسازی برزیل را با شکست مواجه کرد.

ترکیه که متحد امریکاست، بارها تهدید شده که اگر خلاف منافع امریکا یا رژیم صهیونیستی عمل کند با واکنش قاطع امریکا مواجه خواهد شد و سرمایه گذارهای امریکایی و غربی را از این کشور بیرون می کشد.

هند که بخاطر آزمایش هسته ای تحریم شده بود، پذیرفت که در ازای لغو تحریم ها با چین مقابله کند و این رویکرد را نیز در پیش گرفت اما امریکا تنها بخش کوچکی از تحریم ها را برداشت.

کره شمالی به امید دریافت نفت از امریکا، صنایع هسته ای اش را نابود کرد، اما امریکا در گام های نخست، مختصر نفتی تحویل داد و پس از نابودی تاسیسات کره، دیگر چیزی نداد.
فریبکاری امریکا در مذاکرات


جهان بین تاکید کرد: همه سیاستمداران دنیا می دانند که وقتی نظر امریکا در تعهدات تامین شود، از آن لحظه به بعد این کشور دیگری به هیچ تعهدی عمل نمی کند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: در همین موضوع هسته ای ایران، امریکا بارها نقض عهد کرده است. آنها زمانی پذیرفتند که ایران اورانیوم مورد نیازش را از کشورهای دیگر خریداری کند، اما درست در زمانی که ایران نیاز به اورانیوم داشت، زیر تعهد خود زدند.
حتی در مذاکرات فعلی نیز بارها برخلاف تعهداتشان، بحث حقوق بشر، حقوق همجنس بازها و موضوع موشک های ایران را پیش کشیده اند.

این کارشناس سیاسی اظهار کرد: اگر امریکاییان عاقل باشند باید بدانند که می توانند در بحث هسته ای تجربه خوبی برای ایران و سایر جهان ایجاد کنند. اگر آنها در بحث هسته ای صادق باشند و بدعهدی نکنند، ملت ایران به این نتیجه می رسد که می شود بر سر مشکلات دیگر نیز مذاکره کرد، اما آنها در شرایطی که هنوز موگرینی قرائت متن توافق را تمام نکرده، فکت شیت خود را منتشر می کنند که برخلاف آن چیزی است که در توافق اشاره شده و بجای لغو تحریم ها از تخفیف تحریم ها سخن می گویند.


دریافت ویدئو برنامه پیشخوان ظهر یکشنبه:


دریافت فایل

منبع : شبکه خبر

  • سید حبیب رضایی



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حسن بهشتی‌ پور و سید یاسر جبرائیلی، یکشنبه شب در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر درباره موضوع مذاکرات هسته‌ ای مناظره کردند.

در این برنامه که از ساعت 22 و 15 دقیقه از شبکه خبر پخش شد، دو کارشناس مزبور گذشته و آینده روند مذاکرات هسته ای را بررسی کردند.


 

مجری با اشاره به جک لو، وزیر خزانه داری آمریکا، که گفته است تحریم ها علیه ایران به صورت تدریجی لغو خواهد شد، این موضع گیری را در تقابل با خط قرمز جمهوری اسلامی ایران در این مذاکرات دانست و دیدگاه آقای بهشتی پور را جویا شد.

آقای بهشتی پور در این باره روند خبررسانی کنونی غرب درباره مذاکرات هسته ای ایران و شش کشور را هجمه رسانه ای غرب به ویژه رسانه های آمریکایی دانست و آن را رویه همیشگی این کشورها دانست.

*آنها (رسانه های آمریکایی و غربی) درباره یک موضوع نه به کل دروغ می گویند چون رسوا می شوند و نه اینکه تمام حقیقت را بیان می کنند، چون در آن صورت چیزی برای تبلیغ برایشان باقی نمی ماند.

 

+ می بایست این سوال را پرسید که آیا اگر آنچه وزیر خزانه داری آمریکا گفته است، درست باشد، آنها چه کاری می خواهند صورت دهند. این موضوع در دو ماه آینده در خلال مذاکرات روشن شده است. 

 

*در بیانیه سوئیس تاکید شده است همه مذاکرات لغو خواهد شد، اما آنچه اهمیت دارد چگونگی این تحریم ها لغو می شود.

 

 

آقای جبرائیلی هم در پاسخ با همین سوال به بررسی چرایی ورود ایران در مذاکرات با 1+5 پرداخت و گفت: ما از آنجا که عضو پیمان ان پی تی هستیم، پذیرفته ایم و تعهد داده ایم که سلاح نسازیم. طرف های غربی ما را متهم کردند که ما فعالیت غیر صلح آمیز داریم. ما برای رفع اتهام ها قبول کردیم مذاکره کنیم. مذاکراتی برگزار شده است. اینکه دولت یازدهم چرا وارد مذاکره با دولت آمریکا شد، بر اساس چند پیش فرض صورت گرفت. اینکه مشکلات اقتصادی کنونی را ناشی از تحریم ها وضع شده علیه ایران دانست. دوم اینکه مهم ترین این تحریم ها از طرف آمریکا وضع شده است. سوم پیش فرض اینکه ما می توانیم برویم با آمریکا، از اصطلاح کدخدا استفاده کردند، مذاکره کنیم، و اعتمادسازی کنیم.

 

* معنی اینکه آنها می گویند ما تحریم ها را روز توافق لغو نمی کنیم، چیست؟ معنی آن را آقایان ظریف و عراقچی بارها گفته اند و تائید کرده اند که در روز امضای توافق، تحریمی لغو نخواهد شد و قرار است یک سری اقداماتی را ما در عرصه عمل انجام دهیم، یعنی تعهداتمان را بر اساس پیمان اقدام مشترک داده ایم، انجام دهیم و از تعداد سانتریفیوژهایمان کم کنیم. 

 

*آنچه آقای جک لو می گوید و آنچه دوستان خودمان می گویند، با خطوط قرمز سازگاری ندارد و ما یک سری کارها را روی زمین انجام می دهیم و آنها یک کارهایی را روی کاغذ انجام می دهند. البته معلوم نیست آنها چه کار می خواهند صورت دهند، این کاری که آنها روی کاغذ می کنند، قطعا برداشتن تحریم ها نیست تا برسیم به روز اجرای توافق.

 

*آقای دکتر روحانی هم خودشان گفتند ما چهار مرحله داشتیم: روز توافق ژنو، بیانیه لوزان، امضا و اجرا. بین امضا و اجرا فاصله است. فاصله این است که ایران بیاید همه تعهداتی را که داده است انجام دهد، آژانس بیاید تائید کند، آژانس که تائید کرد ایران همه تعهداتش را انجام داده است، اینها بیایند به تعهداتشان عمل کنند.

 

 

بهشتی پور:

 

*تحریم هایی که وضع کردن آنها شش سال طول کشیده است، وقتی اعلام می کنیم از امشب لغو می شود، برای اجرایی شدن آن می بایست کارهایی صورت بگیرد. آنها میلیون ها دلار صرف کردند تا بانک هایشان را توجیه کنند که چطور جلوی دور زدن های ایران را بگیرند. یک و نیم سال فقط معطل همین موضوع بودند. بعنی تنظیم برنامه هایی که بتوانند این تحریم ها را به واقع عملی کنند. این فقط بخشی از جریان است که من به آن اشاره می کنم.


لینک دریافت فایل مناظره 


دریافت

منبع : شبکه خبر

  • سید حبیب رضایی

اعتراضات در فیلادلفیا با دخالت پلیس به درگیری کشیده شد+تصاویر

سید حبیب رضایی | شنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۱:۵۸ ب.ظ




به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شب گذشته شهر فیلادلفیا مانند بسیاری دیگر از مناطق در آمریکا شاهد اعتراضات مردم به نژادپرستی حاکم بر ادارات پلیس و ساختار حاکمیتی آمریکا بود.

تظاهرات مسالمت‌آمیز پنج‌شنبه شب با شعارهایی در حمایت از سیاه‌پوستان و اقلیت‌ها در جریان بود که نیروهای پلیس برای ممانعت از ورود معترضان به یکی از بزرگراه‌ها وارد عمل شدند.

اعتراضات دو هفته اخیر در شهرهای مختلف آمریکا پس از آن کلید خورد که جوان سیاه‌پوستی به نام «فردی گری» به دلیل برخورد خشونت‌آمیز پلیس شهر بالتیمور دچار ضایعه نخاعی شد و در بازداشت پلیس جان خود را از دست داد.

هرچند گزارش مرگ گری محرمانه مانده و به صورت عمومی منتشر نشده، اما دادستان پرونده اعلام کرده است که وی پس از بازداشت خشونت‌آمیز توسط پلیس و انتقال به خودروی ون، از ناحیه گردن دچار 80درصد آسیب نخاعی شده است.

به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز شرکت‌کنندگان در تظاهرات فیلادلفیا شعارهایی چون «افسران قاتل، جانیان امروزی هستند» و «فیلادلفیا هم بالتیمور» است، به همدردی با قربانیان خشونت پلیس به خصوص گری پرداختند.

در دو روز گذشته، علاوه بر فیلادلفیا، شهرهای بزرگ دیگر آمریکا از جمله نیویورک‌، واشنگتن، بوستون و همچنین دیگر مناطق از جمله شهر فرگوسن شاهد اعتراضات مردم بوده است.

تظاهرات شب گذشته فیلادلفیا با دخالت نیروهای پلیس به درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی منجر شد. به نوشته پایگاه خبری شبکه راشاتودی، نیروهای پلیس برای کنترل جمعیت از باتوم استفاده کردند و که به همین دلیل چند نفر از معترضان دچار مجروحیت سطحی شدند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی گزارش داده‌اند که در جریان اعترضات شب گذشته چندین نفر بازداشت شده‌اند، اما پلیس هنوز آمار دقیقی در این رابطه ارائه نکرده است.

در جریان اعتراضات دیروز، «دیمون جانسون» کهنه سرباز آمریکایی و کارمند سابق شهرداری فیلادلفیا از جمله سخنرانان بود. وی با اعتراضات به نحوه تخصیص بودجه در شهر، گفت: «چرا باید از بودجه برنامه‌های دوران پس از فارغ التحصیلی بکاهید و بودجه‌ای برای ساخت زندان جوانان اختصاص دهید؟»

در ماه‌های گذشته به خصوص پس از آنکه یک افسر سفید پوست به نام «دارن ویلسون»، نوجوانی سیاه‌پوست به نام «مایکل براون» را در شهر فرگوسن ایالت میسوری به قتل رساند، مسئله نژادپرستی و خشونت‌پلیس در مرکز توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

با این حال مقامات انتظامی و دولتی آمریکا تاکنون از پاسخگویی طفره رفته‌اند و هیچ‌یک از نیروهای پلیس قاتل، به دلیل کشتن سیاه‌پوستان با برخورد قضایی روبرو نشده‌اند.

باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا که خود یک سیاه‌پوست است و روی کار آمدنش امیدی بود برای جامعه سیاه‌پوستان که به شهادت آمارهای مختلف با تبعیض سازمان‌یافته مواجه هستند، در تازه‌ترین موضع‌گیری‌اش در مورد اتفاقات بالتیمور، معترضان را «مشتی دزد» توصیف کرده و از پلیس خواسته با آن‌ها «مانند مجرمان» برخورد کند.


در دو روز اخیر تظاهرات‌ها به نیویورک و واشنگتن هم کشیده شده است


ترایوون مارتین، مایکل براون، اریک گارنر، تامیر رایس، والتر اسکات و حالا فردی گری تنها تعداد کمی از سیاه‌پوستانی هستند که در این چند ماه به دست پلیس کشته شده‌اند


شعار ماه‌های اخیر معترضان به نژادپرستی: «جان سیاهان هم ارزش دارد»


لیستی از سیاه‌پوستان قربانی نژادپرستی


منبع : خبرگزاری فارس

  • سید حبیب رضایی

سخنان متفاوت پناهیان در مراسم یادبود شهدای یمن

سید حبیب رضایی | پنجشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۵:۲۹ ب.ظ

پناهیان: شعار «من یمنی‌ام» را به تأسّی از پیامبر جهانی کنیم/ حوادث یمن، مقدمات نشانه‌های ظهور را فراهم می‌کند


حجت الاسلام پناهیان در مراسم یادبود شهدای یمن که در محل سابق لانۀ جاسوسی برگزار شد، سخنان مهمی در تبیین نقش حوادث یمن در معادلات منطقه و جهان اسلام و مقدمات ظهور ارائه کرد. پناهیان در بخشی از این سخنرانی ضمن اشاره به علاقۀ شدید پیامبر اکرم(ص) به مردم یمن و ویژگی‌های فرهنگی و ایمان مردم یمن، گفت: "یکی از شعارهای خوبی که امروز در همۀ جهان می‌تواند مطرح شود، تأسی به همین کلام رسول خدا(ص) است که فرمود: ««من یمنی هستم؛ أَنَا یَمَانِیٌّ» هر جوان مؤمن انقلابی که در هر کجای دنیا هست و ارادتی به اهل‌بیت(ع) دارد و قدمی در راه مبارزه با استکبار برمی‌دارد، بر سینۀ خودش بنویسد: «من یمنی هستم»."

بخشهایی از این سخنرانی را در ادامه می خوانید:

الف) دوران بعثتِ امت اسلامی

پیروزی «انقلاب اسلامی» در جنگ نرمِ دشمن برای «ایجاد اختلاف بین مردم مظلوم منطقه» بسیار عجیب است

  • ما وقتی جریان بیداری اسلامی را در منطقه تعقیب می‌کنیم، طبیعتاً در مقامِ شناسایی این جریان بیداری اسلامی ناچاریم به اصل انقلاب اسلامی برگردیم. انقلاب اسلامیِ سال ۵۷ ویژگی‌ها و خصلت‌هایی داشت که کاملاً فراوطنی بود و فراتر از ظرفیت یک ملت بود. همۀ ملت‌های اسلامی در منطقه، آمادگی‌ها و شرایطی داشتند که تناسب‌شان برای پذیرفتن و ادامۀ جریان انقلاب، خیلی بالا به نظر می‌آمد، به همین دلیل جریان استکبار از ابتدای انقلاب، به صورت وحشیانه‌ای به مقابلۀ با انقلاب اسلامی پرداخت؛ هم در عرصۀ جنگ سخت و هم عرصۀ جنگ نرم. وقتی جریان استکبار در دوران دفاع مقدس آن تهاجم‌ها را علیه انقلاب اسلامی شروع کردند، می‌شد فهمید که واقعاً انقلاب اسلامی چه خطر بزرگی برای استکبار محسوب می‌شود.
  • بنده مقاومت و پیروزی مردم ایران در مقابل استکبار را زیاد امر عجیبی نمی‌دانم، طبیعی بود که یک ملتِ به‌پا خواسته بتواند از خودش دفاع کند، ولی پیروزی انقلاب اسلامیِ ما در جنگ نرمی که دشمن علیه مردم مظلوم منطقه راه انداخته بود، چیز بسیار عجیبی است.
  • اگر یک‌مقدار به گذشته برگردید، می‌توانید آثار این جنگ نرم را در میان مردم منطقه به سهولت مشاهده کنید. مثلاً چقدر سعی می‌کردند بین ملت‌های منطقه اختلاف بیندازنند، اما یکی از اتفاق‌های فوق‌العاده عجیب دوران معاصرِ ما اتفاقی است که در میان مردم منطقه رخ داده است. خواه ناخواه شعارهای آنها یکی شده است، شبیه همدیگر رفتار می‌کنند، نمادهای آنها یکی شده است. و آن‌همه هزینۀ دشمن در جهت اختلاف افکندن بین مردم و بین مؤمنان مظلوم منطقه، برای اینکه جریان سراسری مقاومت شکل نگیرد، هیچ کدام ثمر نداد. البته این وعدۀ خداوند متعال است که می‌فرماید: «کسانی که کافر می‌شوند و بر سرِ راه خدا منع ایجاد می‌کنند، خدا عمل آنها را تباه می‌کند؛ الَّذینَ کَفَرُوا وَ صَدُّوا عَنْ سَبیلِ اللَّهِ أَضَلَّ أَعْمالَهُمْ»(محمد/۱) یعنی خداوند کاری می‌کند که زحمات کافران هدر برود.

جوانان انقلابی منطقه از افغانستان تا یمن در بستر یک حرکت انقلابی با هم مرتبط شده‌اند/دشمنان سبب این اتحاد شدند

  • به صورت بسیار اعجاب‌آوری از بابِ «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» امروز ببینید در منطقه چه اتحادی بین ملت‌ها پدید آمده است! چند سالی است که جوانان انقلابی این منطقه، همدیگر را شناخته‌اند. جوانان انقلابی افغانستان، عراق، پاکستان، سوریه، یمن و لبنان و بحرین، در بستر یک حرکت انقلابی و بسیار ارزشمند با همدیگر مرتبط شده‌اند. و دشمنان ما سبب شدند که این ارتباط و اتحاد شکل بگیرد.
  • البته جریان استکبار و جریان دشمنی با مؤمنین و به تعبیر دقیق‌تر «جریان دشمنی با بشریت» اصلاً نمی‌تواند ظلم نکند. اگر آمریکا می‌آمد و واقعاً افغانستان را آباد می‌کرد، اگر پاکستان را کمک می‌کرد تا به گونۀ دیگری به آبادی و رفاه برسد، اگر می‌توانست عراق را یک سرزمین آباد و آزاد قرار دهد، اگر آمریکایی‌ها می‌توانستند این کار را بکنند، شاید می‌شد تصور کرد که بتوانند ریشۀ بیداری اسلامی را بسوزانند یا بیداری اسلامی را به تأخیر بیندازند، شاید می‌توانستند جنگ نرم خودشان را در رسوخ به اندیشه‌ها و احساسات مردم به پیروزی برسانند. اما می‌بینید که آن‌قدر دچار بلاهت هستند که حتی به عنوان یک تاکتیک برای فریب دادن ملت‌ها هم نتوانستند این کار را انجام دهند. آنها نمی‌توانند این مسیر را به‌گونه‌ای طراحی کنند که از بیداری و اتحاد مردم منطقه جلوگیری کنند؛ همان مردمی که خیلی برای تفرقه‌ و اختلاف‌افکنی بین آنها تلاش کردند.
  • بنده وقتی به یاد سال‌های دفاع مقدس می‌افتم، به خاطر می‌آورم که در آن فضا وقتی به اوضاع منطقه نگاه می‌کردیم، اگر پیروزی در جنگ را می‌توانستیم حدس بزنیم و به عنایت پروردگار، امید به پیروزی در دفاع مقدس داشته باشیم، به هیچ وجه این اتحادی که امروز بین مردم منطقه ایجاد شده است را نمی‌توانستیم حدس بزنیم و تقریباً آن را یک آرزوی محقق‌نشدنی تلقی می‌کردیم.

در طول تاریخ اسلام، هیچ‌وقت مؤمنین این‌قدر متحد و قدرتمند دور هم جمع نشده بودند/ با دوران بعثتِ امت اسلامی مواجه هستیم

  • در طول تاریخ ۱۴۰۰ سالۀ اسلام، هیچ‌وقت مؤمنین این‌قدر با بصیرت و معرفت و این‌قدر با اتحاد و با قدرت و نیروی مقاومت دور هم جمع نشده بودند. شما در طول تاریخ ۱۴۰۰ ساله، مقاومتی بی‌نظیر، گسترده و متحد‌الشکل با نوعی اتحاد قلبی، اصلاً نمی‌توانید پیدا کنید.
  • بعد از بعثت نبوی تا این زمان، بعثتِ مردم به این فراگیری در لبیک به دعوت رسول خدا(ص) تحقق نیافته بود و الان ما با دوران بعثتِ امت اسلامی مواجه هستیم.
  • وقتی تاریخ اسلام را مطالعه می‌کنید، با همۀ پیروزی‌هایی که در تاریخ اسلام پدید آمده بود، با همۀ نفوذ و گسترش اسلام که پی‌ریزی این تمدن عظیم اسلامی در آن زمان صورت گرفت، شما وضعیت کنونی را غیرقابل مقایسه با وضعیت صدر اسلام می‌بینید. بله، البته در آن زمان مردمانی، ملت‌هایی و اقوامی و مناطقی زیر سایۀ پیامبر گرامی اسلام(ص) و تحت ظل تعلیمات دینی قرار گرفتند و هدایت یافتند و زندگی خودشان را تغییر دادند و حتی تمدنی را شکل دادند ولی به هیچ‌وجه به این گستردگی و عمق به دعوت پیامبر اکرم(ص) لبیک گفته نشده بود.

خیلی‌ها سعی کردند مفهوم انقلاب تحریف و به ایران محدود شود/امروز، حوادث منطقه دارد از تحریف انقلاب جلوگیری می‌کند

  • شرایط ویژه‌ای که ما امروز با آن مواجه هستیم جوانان ما را وادار می‌کند که برگردند و تاریخ انقلاب اسلامی خودشان را مطالعه کنند. و این اتفاق‌هایی که امروز در منطقه رخ می‌دهد، دارد از تحریف انقلاب ما جلوگیری می‌‌کند.
  • جریان‌های زیادی سعی کردند دو اقدام علیه انقلاب و علیه فکر و فرهنگ انقلاب انجام دهند؛ یکی اینکه انقلاب را تحریف کنند و دوم اینکه مسیر انقلاب را منحرف کنند و به حاشیه‌هایی وادار کنند که حاشیه‌های کاملاً غیرمفید و حتی مضرّی بودند.
  • بنده به دوستان دانشجویی که از کشورهای متعدد در این جلسه حضور دارند-که غالباً هم علی‌القاعده فارسی بلد هستند- عرض می‌کنم که در کشور ما خیلی سعی شد مفهوم انقلاب تحریف شود. شما اگر به کلمات حضرت امام(ره) مراجعه کنید، می‌بینید که تعریفی که امام(ره) از انقلاب دارند، اصلاً یک حرکتی محدود به ایران اسلامی یا محدود به یک قوم و قبیلۀ خاص نیست.

امام(ره) آبادانی کشور را نسبت به اهداف بزرگ انقلاب-بیداری اسلامی-، یک امر فرعی تلقی می‌فرمود

  • «بیداری اسلامی» لفظی است که ابتدا حضرت امام(ره) در همان سال‌های اول نقلاب بیان فرمودند.(کشورهاى اسلامى، ملتهاى مسْلم، ملتهاى مستضعف در سرتاسر جهان، اینها بیدار شده‏اند، و سیاههاى امریکایى کتک این بیدارى را مى‏خورند، و ان شاء اللَّه پیروز خواهند شد؛ صحیفۀ امام-۱۴/۰۳/۵۹- ما مى‏خواهیم این بیدارى که در ایران واقع شد... این در همه ملتها و در همه دولتها بشود، آرزوى ما این است؛ صحیفۀ امام- ۲۸/۰۷/۵۹)
  • در طول این سال‌ها خیلی سعی شد انقلاب تحریف شود و یا اینکه اگر مفهوم انقلاب را نمی‌توانند تحریف کنند، توجه ما را به امور حاشیه‌ای جلب کنند. حتی حضرت امام(ره) در چند ماه پایانی عمر شریفشان، پس از پایان جنگ و آغاز دوران سازندگی، در این‌باره صریحاً می‌فرمودند که مسئولین باید کشور را آباد کنند ولی مراقب باشند که مسئولیت ما تنها آبادانی کشور نیست. یعنی حضرت امام(ره) آبادانی کشور را نسبت به اهداف بزرگ انقلاب، یک امر فرعی تلقی می‌فرمودند.
  • (مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمدارى حضرت حجت- ارواحنا فداه- است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. مسائل اقتصادى و مادى اگر لحظه‏اى مسئولین را از وظیفه‏اى که بر عهده دارند منصرف کند، خطرى بزرگ و خیانتى سهمگین را به دنبال دارد. باید دولت جمهورى اسلامى تمامى سعى و توان خود را در اداره هر چه بهتر مردم بنماید، ولى این بدان معنا نیست که آنها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانى اسلام است منصرف کند؛ صحیفۀ امام-۲فروردین۶۸)

خاطرات اوایل انقلاب توسط کسانی داشت محو می‌شد و دشمن دوست جلوه داده می‌شد/حرکت‌های انقلابی مردم منطقه از تحریف و انحراف انقلاب ما جلوگیری می‌کند

  • خیلی مهم است که بعد از یک انقلاب، آن انقلاب تحریف و منحرف نشود و در مقام نظر و عمل دچار خطا نشود. و الان حرکت‌های انقلابی مردم منطقه دارد از تحریف و انحراف انقلاب ما جلوگیری می‌کند. و این لطف بزرگ خدا نسبت به ماست. ما الان دیگر مشکلی برای دفاع از انقلاب‌مان در میان افکار عمومی جهان نداریم، حتی مشکلی برای دفاع از انقلاب‌مان در میان نسل‌های جدید خودمان نداریم، و مشکلی برای دفاع از انقلاب‌مان در مقابل کسانی که نفوذی‌های دشمن هستند هم نداریم.
  • وقتی تکفیری‌ها در منطقه به این جنایت‌ها دست می‌زنند، ما به یاد خاطرات ابتدای انقلاب می‌افتیم و حوادثی که در استان‌های مختلف کشورمان رخ می‌داد که برای سرهای جوانان انقلابی جایزه قرار می‌دادند. و همین سر بریدن‌ها در آن زمان هم اتفاق می‌افتاد، منتها آن زمان این‌‌همه وسایل ارتباط جمعی نبود که حوادث آن مناطق به این گستردگی منعکس شود. و ما بدن‌های زیادی را در تهران تشییع کردیم که سرِ مطهرشان را برده بودند برای اینکه جوایز خود را دریافت کنند.
  • همین مسائلی که امروز در منطقه می‌بینید که به صورت حرکت‌های تجزیه‌طلبانه و تروریستی انجام می‌گیرد، یادآور خاطرات سال‌های اول انقلاب ماست. و این خاطرات داشت توسط یک کسانی محو می‌شد و دشمن داشت دوست جلوه داده می‌شد. و این لطف خدا بود که به عنوان الطاف خفیۀ خود در پسِ این گرفتاری‌ها و مشکلاتی که برای مردم منطقه ایجاد شده است، حقیقت انقلاب اسلامی را محافظت فرموده است.

نگوییم «انقلابِ ما»! بلکه ما هم قطعه‌ای از انقلاب اسلامی جهانی هستیم/ انقلاب مردم یمن برای «مؤمنین منتظر» معنای بسیار عمیقی دارد

  • من به دوستان و رفقای گرامی عرض می‌کنم که هیچ‌وقت نگوییم «انقلابِ ما»! بلکه این ما هستیم که متعلق به یک انقلاب جهانی هستیم که یک انقلاب اسلامی است. ما هم قطعه‌ای از این انقلاب هستیم، یمن هم قطعۀ دیگری از این انقلاب است، همچنان‌که عراق و شام و لبنان و افغانستان و پاکستان و دیگر ملت‌های مظلوم منطقه مثل بحرین، قطعات دیگری از این انقلاب هستند. همچنان که مردم مظلوم فلسطین هم قطعه‌ای از این انقلاب هستند.
  • سال‌ها بود که همه در انتظار یک تحول و یک هوای تازه در مسیر تاریخی انقلاب بودند، چون وقتی حق آمد و پیروزی خودش را شروع کرد باید مدام ما را دعوت کند و به عرصه‌های تازه‌ای ببرد که در آن عرصه‌ها امیدها و قدرت‌ها افزایش پیدا کند و باب تازه‌ای برای پیروزی‌ها باز شود. و انقلاب یمن یکی از جایگاه‌هایی بود که واقعاً مؤمنین منطقه به صورت مشتاقانه‌ای منتظر بودند.
  • انقلاب مردم یمن برای تمام مؤمنین منتظر معنای بسیار عمیقی دارد. همچنان‌که برای دشمنان نیز همین‌طور است. در این سفاکی‌هایی که ایادی استکبار در منطقه-یعنی- آل‌ سعود ملعون علیه مردم مظلوم یمن انجام دادند، شما یک اتفاق کاملاً بی‌نظیر می‌بینید؛ و آن اتفاق این است که سکوت جوامع بین المللی در مقابل این جنایت‌های بی‌سابقه واقعاً بی‌نظیر است و سابقه ندارد.

ب) پیامبر(ص): «من یمنی هستم»

سکوت بی‌سابقۀ جوامع بین‌المللی در مقابل جنایات کم‌نظیر سعودی‌ها، نشان‌دهندۀ حساسیت «انقلاب یمن» برای «دشمن» است

  • اگر در جوامع بین‌المللی در مقابل جنایت‌های اسرائیل در غزه سکوت می‌شد، چیز تازه‌ای نبود بلکه این سکوت بین‌المللی در مقابل جنایت‌های اسرائیل نزدیک به یک قرن است که دارد انجام می‌گیرد و مسبوقِ به سابقه است. احزاب حاکم بر کشورهای غربی به‌گونه‌ای خودشان را وامدار صهیونیست‌ها می‌دانند و از این جهت به دلیل سرسپردگی‌های خاصی که احزاب حاکم بر مردم اروپا و آمریکا دارند، طبیعی بود که آنها در مقابل جنایت‌های اسرائیل سکوت کنند و دولت‌های استکباری از همان روز اول این سکوت را انجام دادند. حتی در ارتباط با سوریه هم وقتی دشمنان می‌خواستند به عملیات وحشیانه علیه این مردم اقدام کنند، یک‌مقدار سعی کردند که آبروداری کنند و ظاهر مسأله را حفظ کنند.
  • این‌مقدار دشمنی‌ای که با مردم یمن شده است، در تاریخ معاصر سابقه ندارد. حتی حمله‌ای که حزب بعث عراق به ایران کرد، در دوران دفاع مقدس سعی می‌کرد تا حدّی یک‌مقدار برای خودش وجاهت حفظ کند. همین آل سعود-همان‌طوری که مقام معظم رهبری فرمودند- تا کنون سعی می‌کرده در کنش‌های خودش یک ظاهرسازی‌های را رعایت کند. اما یک‌دفعه‌ای کاملاً بی‌دلیل به بمباران وحشیانۀ یک کشور مظلوم دیگر اقدام می‌کند، و جامعۀ جهانی راحت سکوت می‌کند. از این جهت واقعاً نشان می‌دهد که دشمنان هم حساسیت انقلاب مردم یمن را درک کرده‌اند.

هر چه مردم یمن مظلوم‌تر واقع می‌شوند، حقانیت انقلاب‌شان بیشتر به اثبات می‌رسد و قدرتمندتر می‌شوند

  • هر چه مردم یمن در این انقلاب مظلوم‌تر واقع می‌شوند، حقانیت‌شان بیشتر برای مردم خودشان و مؤمنان منطقه و مردم جهان به اثبات می‌رسد و یقیناً بیشتر قدرت خواهند گرفت.
  • ما تا حدودی خبر داریم که مردم انقلابی یمن از برخی جهات جلوتر از بسیاری از مؤمنان منطقه هستند که امروز در حال مقاومت هستند. دشمنان ما خیلی می‌خواستند که این انقلاب آغاز نشود و اگر آغاز شد لااقل پا نگیرد و اگر پا گرفت بتوانند انقلاب یمن را در نطفه خفه کنند تا شکل نگیرد. چون می‌دانستند با این فرهنگ و ایمانی که مردم یمن دارند دیگر کسی جلودارشان نیست.

ایمان، فرهنگ، و ارادت ویژۀ یمنی‌ها به اهلبیت(ع) زبانزد خاص و عام است/ حوادث یمن، مقدمات نشانه‌های ظهور را فراهم می‌کند

  • ما تا حدودی خبر داریم که مردم انقلابی یمن از برخی جهات جلوتر از بسیاری از مؤمنان منطقه هستند که امروز در حال مقاومت هستند. دشمنان ما خیلی می‌خواستند که این انقلاب آغاز نشود و اگر آغاز شد لااقل پا نگیرد و اگر پا گرفت بتوانند انقلاب یمن را در نطفه خفه کنند تا شکل نگیرد. چون می‌دانستند با این فرهنگ و ایمانی که مردم یمن دارند دیگر کسی جلودارشان نیست.
  • ما اصلاً موضوع یمن را با برخی از مقدمات ظهور حضرت تقریباً یکی می‌دانیم و از قبل نیز همه آمادگی برای فرج را منوط به تحرکی در یمن می‌دانستند، روایات ما نیز در این زمینه مطالب فراوانی بیان فرموده‌اند. حوادث یمن، مقدمات نشانه‌های ظهور را فراهم می‌کند.
  • بنده نمی‌خواهم مؤمنین انقلابی یمن را با دیگران مقایسه کنم. در اصطلاح می‌گویند: «هر گُلی یک بویی دارد» بالاخره مردم منطقه و جوانان انقلابی در منطقه هر کدام به نوعی زیباترین حماسه‌ها را آفریدند؛ از جمله حماسه‌های بی‌نظیر جوانان انقلابی افغانستان، عراق، سوریه و لبنان در مقابل تروریست‌های وحشی و تکفیری‌ها، به‌خصوص در دفاع از حرم اهل‌بیت(ع). اما با همۀ زیبایی‌هایی که در میان ملت‌های منطقه هست، نمی‌دانم چرا همه منتظر مردم یمن بودند؟!
  • یکی از دوستان خوب یمنی به بنده می‌فرمود: «ما مردم یمن، مردم قانعی هستیم. وقتی امروز خداوند روزی ما را برساند، فکر روزی فردا نیستیم. این خصلت بومی ماست» این روحیه و این حالت برای یک مؤمن انقلابی، یک نعمت خدادای است.
  • یکی دیگر از اهالی شریف یمن در میان دانشجویان ایرانی با این پرسش‌ مواجه شده بود که مکرر از ایشان می‌پرسیدند: «آیا شما موشک دارید که بتوانید جواب دشمن را بدهید؟!» ایشان تعجب کرده بود و جواب جالبی داده بودند که این جواب برای من خیلی جذاب بود. فرموده بودند: «مگر شما وقتی انقلاب کردید، موشک داشتید؟! الان به اینجا رسیده‌اید. شما در طول دوران دفاع مقدس هم زیاد از این امکانات برخوردار نبودید. چرا دربارۀ موشک از ما سؤال می‌کنید؟ ما خدا را داریم که پشتیبان ماست.»
  • اخلاق و فرهنگ مردم یمن، ایمان و اعتقاد مردم یمن به خداوند و ارادت ویژۀ آنها به اهل‌بیت(ع) زبانزد خاص و عام است. البته مزارهایی از ائمۀ هدی(ع) در یمن نداریم، اما خبر از ارادت مردم یمن به اهل‌بیت(ع) داریم؛ ارادتی کم‌‌نظیر.

پیامبر(ص) برای نشان دادن علاقۀ خود به مردم یمن فرمود: «من یمنی هستم»/تعابیر عجیب پیامبر(ص) در مورد مردم «یمن» امروز باید زنده شود!

  • پیامبر اکرم(ص) گاهی دربارۀ یمن می‌فرمودند: «من یمنی هستم» از بس که می‌خواستند تعلق خاطر و تأییدات خودشان را نسبت به مردم یمن اعلام بفرمایند. و می‌فرمودند: ایمان، یمنی است و حکمت یمنی است(همان) پیامبر گرامی اسلام(ص) تعابیر عجیبی دربارۀ یمن دارند که کمتر دیده شده دربارۀ موارد دیگر ذکر شود. این تعابیر امروز باید زنده شود. (إِنَّ خَیْرَ الرِّجَالِ أَهْلُ الْیَمَنِ، وَ الْإِیمَانُ یَمَانٍ، وَ أَنَا یَمَانِیٌّ؛ الاصول الستة عشر/۸۱- فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص:.. بَلْ رِجَالُ أَهْلِ الْیَمَنِ أَفْضَلُ،‏ الْإِیمَانُ یَمَانِیٌ‏ وَ الْحِکْمَةُ یَمَانِیَّةٌ وَ لَوْ لَا الْهِجْرَةُ لَکُنْتُ امْرَأً مِنْ أَهْلِ الْیَمَن‏؛ کافی/۸/۷۰)
  • ما باید در محافل معنوی و معرفتی خودمان سفارش‌ها و اشاره‌ها و تصریحات پیامبر اکرم(ص) و ائمۀ هدی(ع) دربارۀ مردم یمن را یادآوری کنیم. ما دربارۀ علائم ظهور هم داریم که اَهدی پرچم یا بیرق، بیرقِ مردم یمن است. (وَ لَیْسَ فِی الرَّایَاتِ رَایَةٌ أَهْدَى مِنْ رَایَةِ الْیَمَانِیِّ هِیَ رَایَةُ هُدًى‏؛ غیبت نعمانی/۲۵۶) یعنی مردم یمن با همۀ ویژگی‌هایی که دارند در یک موقعیتی قرار می‌گیرند که راحت‌تر راه را نشان می‌دهند. معلوم می‌شود که هیچ در مسیر دفاع از حق دچار اعوجاج و سستی نخواهند شد. و دشمنان ما با ظلمی که به مردم یمن روا داشتند، بیداری مردم یمن را دو چندان کردند.

انقلاب مردم مظلوم منطقه بی‌بازگشت است/ آنها هرگز حامیان تروریست‌ها را فراموش نخواهند کرد

  • الان یکی از دوستان اهل یمن می‌فرمود: بعد از این حملات وحشیانۀ آل سعود به مردم یمن، یکپارچگی و بصیرت مردم دو صد چندان شده است. بنده نمی‌دانم در مجلس یادبود شهدای یمن و در مجلس گرامی‌داشت مظلومان یمن باید خرسند باشند یا ناراحت و غمگین باشیم؟! ما اگر هم عزاداری کنیم و توسل پیدا کنیم و برای این‌همه مظلومیت‌ها غمگین باشیم که این وظیفۀ ما و علامت ایمان ماست، قلباً از این قدرت مقاومت و این قدرت بصیرت و این انقلاب غیرقابل بازگشت شاد هستیم. از این حرکت بدون توقف شاد هستیم.
  • مردم شامات از لبنان تا سوریه، مردم عراق از صدر تا ذیل عراق، و دیگر مردم مؤمن در این منطقه دیگر امکان ندارد این مسیری را که تاکنون طی کرده‌اند، برگردند. آنها هرگز حامیان تروریست‌ها را فراموش نخواهند کرد و هرگز فریاد علیه استکبار را از دست نخواهند داد. این مظلومیت‌ها جزء تاریخ مردم منطقه شد.

تلقی ما این است که مردم یمن تاریخ را ورق خواهند زد/ مردم یمن فریب دموکراسی وحشیانۀ غرب را نخواهند خورد

  • برداشت ما از راه دور دربارۀ مردم یمن این است که مردم یمن تاریخ را ورق خواهند زد، آنها نمی‌گذارند که این حماسه در دل تاریخ صرفاً به عنوان یک اسطوره باقی بماند. تلقی ما دربارۀ مردم یمن این‌گونه است. دیگر هیچ‌کسی نمی‌تواند مردم یمن را به حاشیه‌هایی بکشاند که خیلی‌ها سعی کردند در طول این ۳۵ سال انقلاب، ما را به آن حاشیه‌ها مشغول کنند. مردم یمن دیگر بازی دموکراسی وحشیانه و لیبرالیسم بی‌حیثیت غرب را نخواهند خورد. در میان مردم یمن، کسانی پیدا نخواهند شد که بخواهند برای تفکر منحط غربی، پادویی کنند. در میان مردم یمن کسانی پیدا نخواهند شد که بخواهند روشن‌فکربازی در بیاورند و ایده‌های استکبار جهانی را مطرح کرده و پایگاه‌های فکری آنها در میان مردم کشورشان بشوند.

بد عمل کردن دشمنان مردم یمن ازالطاف خفیۀ الهی بود/ «من یمنی هستم» شعاری که به تأسی از پیامبر(ص) می‌تواند در همۀ جهان مطرح شود

  • مردم یمن خیلی خوب شروع کردند و دشمنان مردم یمن خیلی بد عمل کردند و این خیلی بد عمل کردن دشمنان مردم یمن از الطاف خفیۀ الهی بود. هم باید به مردم یمن تبریک گفت و هم بابت همۀ مظلومیت‌ها و رشادت‌ها و جوانانی که از دست دادند، به آنها تسلیت گفت. و این آغاز یک راه بسیار نورانی است.
  • همچنانی که پیامبر اکرم(ص) می‌فرمود: «من یمنی هستم؛ أَنَا یَمَانِیٌّ» و می‌فرمود: «وَ لَوْ لَا الْهِجْرَةُ لَکُنْتُ امْرَأً مِنْ أَهْلِ الْیَمَن»و از شدت علاقۀ خودشان به مردم یمن، این‌چنین مردم یمن را مورد تقدیر قرار می‌دادند، خداوند ان‌شاء الله تمام جوانان امت اسلامی را یمنی قرار دهد.
  • کارهای تبلیغاتی زیادی می‌شود انجام داد و امروزه دیگر فضای افکار عمومی توسط شرکت‌ها و سرویس‌های صهیونیستی که دنیا را اداره می‌کنند، قابل کنترل نیست. یکی از شعارهای خوبی که امروز در همۀ جهان می‌تواند مطرح شود، تأسی به همین کلام رسول خدا(ص) است که فرمود: «من یمنی هستم؛ أَنَا یَمَانِیٌّ» هر جوان مؤمن انقلابی که در هر کجای دنیا هست و ارادتی به اهل‌بیت(ع) دارد، و قدمی در راه مبارزه با استکبار برمی‌دارد، بر سینۀ خودش بنویسد: «من یمنی هستم» ما باید به این ترتیب نشان دهیم که تعداد مردم یمن بسیار بیشتر از آن چیزی است که دشمن تصور می‌کند.

اگر این شعار گسترش پیدا کند، هدایت‌گر بودنِ پرچم یمانی که مقدمه‌ساز ظهور است بهتر درک می‌شود

  • وقتی جریان استکبار پیش خودش همین تعداد بیشمار مردم یمن(و حامیان آن را) تصور کند، واقعاً به وحشت می‌افتد. به ظاهر رفتار آنها نگاه نکنید که وحشت خود را پنهان می‌کنند. اگر مردم جهان و مؤمنین منطقه این شعار را تکرار کنند، چه خواهد شد؟! اگر این شعار گسترش پیدا کند، اَهدی(هدایت‌گرتر) بودنِ پرچم مردم یمن و یمانی که مقدمه‌ساز ظهور است-که امیدواریم نزدیک باشد- بهتر در دل‌ها خواهد نشست و ما باید همۀ مردم را متوجه آن نقطه کنیم.
  • انقلاب مردم یمن باعث تفکیک بیشتر جبهۀ حق از باطل و روشن شدن چهرۀ اصلی ظالمین مسلمان نما شد و اگر برخی دولت‌ها هنوز وجاهتی نزد بعضی‌ها داشتند، پرچم یمن دارد آنها را روز به روز رسواتر می‌کند و دوستان و دشمنان واقعی بشریت را به مردم دنیا معرفی می‌کند و اسلام تحریف شده‌ای که حکام سعودی به مردم عوام دنیا معرفی می‌کنند با جنایت‌های وحشیانه‌شان رنگ می‌بازد و اسلام اصیل و اسلام واقعی دیده می شود. همین‌ها می‌تواند بخشی از معنای هدایت‌گرتر و روشن‌گرتر بودن پرچم یمن برای مردم باشد.
  • من به دوستان خودم عرض می‌کنم، مهمترین خبری که در اخبار تعقیب می‌کنم، اخبار یمن است که این مردم مظلوم دارند چه کار می‌کنند؟ و نگران مردم یمن هستیم، در کنار همۀ مظلومیت‌هایی که برای مردم منطقه وجود دارد.

ضعف تروریست‌ها در یمن، نتیجۀ همۀ مقاومت‌ها در همۀ منطقه است/ غربی‌ها اصلاً تصور نمی‌کردند که تروریست‌ها اینطور گرفتار شوند

  • جریان استکبار این‌همه در منطقه سر از بدن‌ها جدا کرد تا کار حرکت مقاومت اسلامی به اینجا نرسد، ولی رسید و خوب هم رسید. الان اگر تروریست‌ها این‌قدر در منطقه بی‌آبرو نشده بودند و این‌قدر در مقابل تروریست‌ها مقاومت نشده بود، مردم یمن امروز با دشواری‌های بسیار فراوان‌تری مواجه بودند. ولی می‌بینید که امروز تروریست‌ها در یمن، واقعاً در اوج ضعف قرار دارند. و این به دلیل همۀ مقاومت‌هایی است که در همۀ منطقه در مقابل تروریست‌ها دارد صورت می‌گیرد.
  • شما بدانید که غربی‌ها اصلاً تصور نمی‌کردند که تروریست‌ها در منجلاب ایجاد شده توسط خودشان این‌طوری گرفتار شوند. و تصور نمی‌کردند این‌قدر در مقابل تروریست‌ها مقاومت صورت بگیرد. اصلاً تصور نمی‌کردند.

ج) آزادی حرمین شریفین

«آزادی حرمین شریفین»؛ شعار تازه‌ای که به شعارهای مردم منطقه افزوده شد/ آرزوی نهفته‌ای که پرچمش را مردم یمن به دوش می‌کشند

  • ما انشاءالله در آستانۀ ظهور و در اوج مظلومیت-این‌همه مظلومیت‌های آشکاری که در جهان کسی نیست از ما دفاع کند، جز اینکه خودمان برای مقاومت همت کنیم- باید مسرور باشیم به نصرت الهی، مسرور باشیم به این‌همه مقاومتی که دارد صورت می‌گیرد. مطمئن باشید که انتظار خداوند از بندگان مؤمنش زیاد نیست. ان‌شاء الله همین‌مقدار مجاهدت‌ها را از ما قبول کنند. ما دعا می‌کنیم که خداوند این‌مقدار مجاهدت و مقاومت را از مردم یمن بپذیرد و آثار و برکاتش به ما هم برسد و ما هم پشت سر مردم یمن، ان شاء الله وارد حرمین شریفین بشویم.
  • چشم تمام مردم مسلمان و تمام امت اسلامی برای آزادی حرمین شریفین به مردم یمن است، و این شعار تازه‌ای است که بعد از شعار آزادی قدس شریف و بعد از دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) به شعارهای مردم منطقه اضافه شده است. آرزوی نهفته‌ای که شاید کسی دربارۀ این آرزو حرفی نزده بود اما پرچم آن را مردم یمن به دوش می‌کشند، آزادی حرمین شریفین بود.

تمام گرفتاری‌های جهان اسلام، ناشی از اسارت «حرمین شریفین» توسط آل سعود خبیث است

  • تمام گرفتاری‌های جهان اسلام، ناشی از اسارت حرمین شریفین توسط آل سعود خبیث است. اگر حرمین شریفین آزاد بود و مسلمان‌ها در آنجا آزادانه به حج می‌پرداختند و حج ابراهیمی تحقق پیدا می‌کرد، یک‌درصد از این گرفتاری‌های امروز در جهان اسلام وجود نداشت. مکه خانۀ ماست، کمااینکه خداوند فرموده است: بیت الله الحرام خانه‌ای است برای مردم «إِنَّ أَوَّلَ بَیْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذی بِبَکَّةَ مُبارَکاً وَ هُدىً لِلْعالَمین»(آل‌عمران/۹۶) ولی مدیریت این خانه توسط کسانی است که امروز به وضوح می‌بینید که چه ظلم و جنایتی می‌کنند.

آل سعود بعد از جنایات یمن در نزد همۀ مسلمانان جهان رسوا شد/ همۀ منتظرین فرج، منتظرین یمن هم بوده‌اند

  • اگر کسی از مردم مسلمان منطقه یا مسلمانان جهان هم تا کنون، آل سعود را نمی‌شناخت؛ به خاطر ظاهرسازی‌هایی که آنها داشتند، امروز با مظلومیت و قربانی شدن مردم یمن، این آگاهی نسبت به آل سعود محقق شده است. شاید خیلی از مردم عوام در سراسر جهان فکر می‌کردند که اسلام همین چیزی است که آل سعود دارند مدیریت می‌کنند، ولی کم کم می‌فهمند که حرمین شریفین چه می‌تواند باشد و چگونه مدیریت شده است که بیش از این جلوه نداشته باشد. اگر حرمین شریفین توسط مدیران شایسته‌ای اداره می‌شد، مطمئن باشید آن مدیران باید بیشترین استقبال را از انقلاب مردم یمن می‌کردند.
  • بیش از آنچه که در افکار عمومی و در اخبار و تحلیل‌ها می‌شنوید، باید شادی مظلومان نسبت به انقلاب مردم یمن را در «قلب مؤمنین» و امیدهایی که امروز زنده شده است ببینید. بنده برخی از جوانان انقلابی را در عراق می‌دیدم که با تبریک و مژده‌ای که به هم می‌دادند، از حرکت‌ انقلاب یمن سخن می‌گفتند. همۀ ما منتظر فرج هستیم و همۀ منتظرین فرج، منتظرین یمن هم بوده‌اند و هستند.

مردم یمن پرچمی را به دوش گرفته‌اند که دیگر به زمین نخواهد افتاد/ باید مژدۀ فتح و پیروزی به جریان مقاومت داد

  • مردم یمن پرچم سنگینی را به دوش گرفته‌اند. این پرچم یک روزی به دوش علمداری بوده است که در کنار نهر علقمه به زمین افتاد. اگر چه دست‌های او را قطع کردند ولی پرچم او برافراشته شد. این همان پرچمی است که به دست علمداری بود که مؤمنین ۱۴۰۰ سال برای آن اشک ریختند. حتی مسیحی‌ها و اهالی دیگر ادیان هم برای آن علمدار بزرگ سوگواری کردند. این همان پرچم است که بخشی از آن به دوش مردم یمن قرار گرفته است.
  • اگر آن پرچم علمدار به خیمه‌ها بر می‌گشت و همه را سیراب می‌کرد، کار بشریت این‌قدر دچار دشواری‌های فراوان نمی‌شد. ولی امروز دیگر این پرچم برافراشته خواهد ماند و زمین نخواهد خورد. باید مژدۀ فتح و پیروزی به جریان مقاومت داد.

ما «۸ سال» بمباران شدیم و همه به بمباران‌کننده‌ها کمک می‌کردند، ولی امروز پس از «۱ ماه» بمباران مردم یمن، هم‌پیمانان آل سعود خودشان را کنار کشیدند!/ببینید اوضاع عالم چقدر فرق کرده!

  • در نبرد ۳۳ روزه گروه اندکی از مردم مؤمن منطقه به پیروزی‌های برق‌آسایی دسترسی پیدا کردند که ما در طول ۸ سال دفاع مقدس به سختی به آن پیروزی‌ها رسیدیم. مؤمنین شام و عراق در یک مدت کوتاه، به پیروزی‌هایی دسترسی پیدا کرده‌اند که ما در اوج غربت به سختی به این‌گونه پیروزی‌ها رسیدیم. ما حدود ۲۵۰ هزار شهید دادیم تا به پیروزی‌هایی برسیم. ولی شما امروز می‌بینید که مردم یمن فقط یک ماه از ۸ سال دفاع مقدس ما را پشت سر گذاشتند و همۀ مردم جهان می‌گویند که اینها پیروز شده‌اند.
  • ببینید اوضاع عالم چقدر فرق کرده است! این تفاوت واقعاً معجزه‌آسا است. ما تا ۸ سال بمباران می‌شدیم و همه ما را محکوم می‌کردند و همه به بمباران‌کننده‌ها کمک می‌کردند. ولی در جریان یمن می‌بینید که در کمتر از یک‌ماه، کسانی که به آل سعود قول کمک داده بودند، خودشان را کنار کشیدند. به این اوصاف، شما آینده را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟ اینها نکات قابل تأملی است.                                                                        منبع : راجا نیوز
  • سید حبیب رضایی

بحران جمعیت، یک جنگ تمام عیار

سید حبیب رضایی | يكشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۴:۲۷ ب.ظ

به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»،  این مسئله که جمعیت از مولفه های اساسی قدرت است، شواهد تاریخی جالبی دارد که دانشمند برجسته ای چون ویل دورانت نیز به آن اشاره می کند: "قلت اعضای خانواده در تاریخ یونان و روم نقش داشته است. این نکته جالب توجه است که ژولیوس قیصر (۵۹ پیش از میلاد) به رومیانی که فرزندان بسیاری داشتند جایزه می داد و زنان بی فرزند را از سوار شدن بر تخت روان و استفاده از زیورهای گرانبها منع کرده بود" (1) اساسا همین حقیقت تاریخی بود که موجب شده بود در نیمه ی دوم قرن بیستم، شرق و غرب تفکر تنظیم خانواده را محکوم کنند. خروشچف، رهبر اتحاد جماهیر شوروی در آن سال ها می گفت: "فکر محدود کردن توالد و تناسل، یک تئوری آدم خواری است که ایدئولوژی بورژوازی (سرمایه داری) آن را اختراع کرده است" ژنرال دوگل نیز در زمان ریاست جمهوریش برای جلوگیری از مصرف قرص های ضدبارداری، مبارزه ی گسترده ای را سامان داد، بدان امید که مادران فرانسوی، فرزندان بیشتری به دنیا بیاورند.

  • سید حبیب رضایی

دریافت تصویری سخنرانی استاد رائفی پور هالیوود و اسلام هراسی

سید حبیب رضایی | شنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۳:۴۱ ب.ظ



دریافت سخنرانی استاد رائفی پور 31-1-1394 دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی 


جهت دریافت فایل تصویری روی لینک زیر کلیک کنیدفایل در دو بخش



دریافت تصویری بخش اول -85مگابایت



دریافت تصویری بخش دوم -92مگابایت



جهت دریافت فایل صوتی سخنرانی با دو کیفیت روی لینک زیر کلیک کنید


دریافت سخنرانی استاد رائفی پور-نقد فیلم تیر انداز آمریکایی-63 دقیقه-10.9مگابایت


دریافت سخنرانی استاد رائفی پور-نقد فیلم تیر انداز آمریکایی-63 دقیقه-36مگابایت

 

جهت تعجیل در فرج امام زمان عج صلوات

منبع : masaf.ir

  • سید حبیب رضایی
  • سید حبیب رضایی

دریافت سخنرانی استاد رائفی پور قرآن و اهل بیت

سید حبیب رضایی | پنجشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۵۲ ب.ظ



دریافت سخنرانی استاد رائفی پور 21 بهمن 1393 جامعه القرآن


جهت دریافت فایل صوتی سخنرانی با دو کیفیت روی لینک های زیر کلیک کنید


دریافت سخنرانی استاد رائفی پور-قرآن و اهل بیت-70 دقیقه-12.2مگابایت


دریافت سخنرانی استاد رائفی پور-قرآن و اهل بیت-70 دقیقه-40.6مگابایت

جهت تعجیل در فرج منجی عالم بشریت صلوات

منبع : masaf.ir


  • سید حبیب رضایی