اللهم عجل لولیک الفرج

قالَ رَسُولُ اللّه ِ صلی الله علیه و آله: وَ اَفْضَلُ الْعِبادَةِ اِنْتِظارُ الْفَرَجِ. رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: برترین عبادت انتظار فرج است.

اللهم عجل لولیک الفرج

قالَ رَسُولُ اللّه ِ صلی الله علیه و آله: وَ اَفْضَلُ الْعِبادَةِ اِنْتِظارُ الْفَرَجِ. رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: برترین عبادت انتظار فرج است.

اللهم عجل لولیک الفرج

خدایا ما را موثر در ظهور امام زمان عج قرار بده
(آمین یا رب العالمین)


از بهر دیدن تو گیرد دلم بهانه

بر هر دری زنم تا یابم ز تو نشانه

در جستجویت ای گل آواره گشته ام من

گو در کدام گلستان کردی تو آشیانه

ای آشنای دردم بنگر تو روی زردم

منما ز خویش تردم ای در کرم یگانه

بنگر که از فراقت،از درد اشتیاقت

دیگر نمانده طاقت ای منجی زمانه

ای مژده رهایی مردم من از جدایی

کی چهره می نمایی زان ملک بی نشانه

بی اعتمادی به امریکا یک رویکرد جهانی است همه می دانند آنها دورو هستند

سید حبیب رضایی | دوشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۲:۱۳ ب.ظ




فرزاد جهان بین، تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: در سراسر جهان، مردم سوال ها و ابهاماتی درباره ادعاها و رفتارهای امریکا دارند که باعث شده، بی اعتمادی و حتی نفرت از امریکا تبدیل به یک واقعیت جهانی شود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، فرزاد جهان بین تحلیلگر مسائیل سیاسی و استاد دانشگاه، بی اعتمادی و نفرت از امریکا را یک موضع عمومی در میان تمام مردم جهان دانست و گفت: در تمام دنیا، علاوه بر اندیشمندان، حتی مردم عادی نیز در قبال رفتارهای دولت امریکا سوال ها و ابهاماتی دارند که باعث شده انزجار از عملکرد این کشور افزایش یابد.

این کارشناس امور سیاسی در گفتگو با برنامه پیشخوان ظهر یکشنبه شبکه خبر، با برشمردن برخی از سوال های افکار عمومی از امریکا تصریح کرد: علاوه بر اندیشمندان و کارشناسان سیاسی، حتی مردم عادی دنیا می بینند که دورویی و فریبکاری در شعارها و عملکرد دولت امریکا نهادینه شده است. برای همه دنیا و به ویژه اروپا سوال است که چرا امریکا به صادرات گوشت و غلات آلوده به اروپا اصرار دارد و برای تحت فشار گذاشتن آنها از اهرم های سیاسی و امنیتی نیز استفاده می کند؟چرا امریکا مصمم به تحمیل خواسته های اقتصادی خود به آنهاست؟

جهان بین افزود: برای مردم دنیا و جامعه شناسان سوال است که چرا فرهنگ امریکایی باید با ابزار مختلف بر فرهنگ آنها غلبه کند؟ برای دانشگاهیان جهان سوال است که چرا اغلب دانشجویان و تریبت شدگان مراکز علمی امریکا تا حد تعجب برانگیزی نسبت به امور دنیا بیخبرند؟
وی اضافه کرد: برای اغلب مردم جهان سوال است که حاکمان امریکا که اینقدر درباره دموکراسی سخن می گویند، چرا در کشور خودشان برخلاف دموکراسی عمل می کنند؟ چرا باوجود اصرار بر شعار گردش آزاد اطلاعات، در امریکا کسی حق ندارد مطلبی علیه رژیم صهیونیستی منتشر کند؟

مصادیق پیمان شکنی امریکا

این استاد دانشگاه تصریح کرد: این ابهامات و نفرت، مربوط به گروه خاصی نیست و یک موضع و مطالبه عمومی در سطح جهان است و حتی مردم عادی نیز که امریکا را کشوری قدرتمند می دانند، عقیده دارند که این کشور قدرت و ثروتش را از راه چپاول کشورها و ملت های دیگر به دست آورده و زورگویی می کند.

جهان بین درباره میزان پایبندی امریکا به توافق ها و تعهدات بین المللی اش گفت: این واقعیت بارها روشن شده که امریکا به جز رژیم صهیونیستی به تعهداتش نسبت به هیچ کشور دیگری پایبند نیست.

وی افزود: به عنوان مثال در ایران و پس از مشروطه، مرحوم مصدق در جریان مبارزات ملی کردن صنعت نفت، به امریکا روی آورد تا از حمایت آنها بهره مند شود و امریکا نیز در ظاهر وانمود به حمایت می کرد، اما در عمل نه تنها کمک نکرد بلکه در زمان کوتاهی، در کودتا علیه دولت مصدق شرکت کرد. آنها درباره وامی که وعده داده بودند، مدام امروز و فردا کردند ولی پس از کودتا و بازگرداندن شاه به قدرت، در مدت 45 روز یک وام یک میلیون دلاری بلاعوض برای تقویت حکومت او اختصاص دادند.

خیانت امریکا به دولت مصدق

جهان بین زیرپا گذاشتن تعهدات قرارداد الجزایر را نیز از موارد بدعهدی امریکا برشمرد و افزود: در مورد لیبی، قذافی تمام قطعات مربوط به تاسیسات هسته ای را با کشتی از کشورش بیرون برد، اما تحریم هایی که امریکا وعده کرده بود لغو نشد.


برزیل در زمانی تلاش کرد صنعت لوکوموتیوسازی را ملی کند، اما امریکا که طرف تجاری آنها بود با فروش روغن های سوخته و بی کیفیت، تمام صنعت لوکوموتیوسازی برزیل را با شکست مواجه کرد.

ترکیه که متحد امریکاست، بارها تهدید شده که اگر خلاف منافع امریکا یا رژیم صهیونیستی عمل کند با واکنش قاطع امریکا مواجه خواهد شد و سرمایه گذارهای امریکایی و غربی را از این کشور بیرون می کشد.

هند که بخاطر آزمایش هسته ای تحریم شده بود، پذیرفت که در ازای لغو تحریم ها با چین مقابله کند و این رویکرد را نیز در پیش گرفت اما امریکا تنها بخش کوچکی از تحریم ها را برداشت.

کره شمالی به امید دریافت نفت از امریکا، صنایع هسته ای اش را نابود کرد، اما امریکا در گام های نخست، مختصر نفتی تحویل داد و پس از نابودی تاسیسات کره، دیگر چیزی نداد.
فریبکاری امریکا در مذاکرات


جهان بین تاکید کرد: همه سیاستمداران دنیا می دانند که وقتی نظر امریکا در تعهدات تامین شود، از آن لحظه به بعد این کشور دیگری به هیچ تعهدی عمل نمی کند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: در همین موضوع هسته ای ایران، امریکا بارها نقض عهد کرده است. آنها زمانی پذیرفتند که ایران اورانیوم مورد نیازش را از کشورهای دیگر خریداری کند، اما درست در زمانی که ایران نیاز به اورانیوم داشت، زیر تعهد خود زدند.
حتی در مذاکرات فعلی نیز بارها برخلاف تعهداتشان، بحث حقوق بشر، حقوق همجنس بازها و موضوع موشک های ایران را پیش کشیده اند.

این کارشناس سیاسی اظهار کرد: اگر امریکاییان عاقل باشند باید بدانند که می توانند در بحث هسته ای تجربه خوبی برای ایران و سایر جهان ایجاد کنند. اگر آنها در بحث هسته ای صادق باشند و بدعهدی نکنند، ملت ایران به این نتیجه می رسد که می شود بر سر مشکلات دیگر نیز مذاکره کرد، اما آنها در شرایطی که هنوز موگرینی قرائت متن توافق را تمام نکرده، فکت شیت خود را منتشر می کنند که برخلاف آن چیزی است که در توافق اشاره شده و بجای لغو تحریم ها از تخفیف تحریم ها سخن می گویند.


دریافت ویدئو برنامه پیشخوان ظهر یکشنبه:


دریافت فایل

منبع : شبکه خبر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی