اللهم عجل لولیک الفرج

قالَ رَسُولُ اللّه ِ صلی الله علیه و آله: وَ اَفْضَلُ الْعِبادَةِ اِنْتِظارُ الْفَرَجِ. رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: برترین عبادت انتظار فرج است.

اللهم عجل لولیک الفرج

قالَ رَسُولُ اللّه ِ صلی الله علیه و آله: وَ اَفْضَلُ الْعِبادَةِ اِنْتِظارُ الْفَرَجِ. رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: برترین عبادت انتظار فرج است.

اللهم عجل لولیک الفرج

خدایا ما را موثر در ظهور امام زمان عج قرار بده
(آمین یا رب العالمین)


از بهر دیدن تو گیرد دلم بهانه

بر هر دری زنم تا یابم ز تو نشانه

در جستجویت ای گل آواره گشته ام من

گو در کدام گلستان کردی تو آشیانه

ای آشنای دردم بنگر تو روی زردم

منما ز خویش تردم ای در کرم یگانه

بنگر که از فراقت،از درد اشتیاقت

دیگر نمانده طاقت ای منجی زمانه

ای مژده رهایی مردم من از جدایی

کی چهره می نمایی زان ملک بی نشانه



میدان امام حسین علیه السلام 28 اسفند 1394

گزارش جلسه

استغـــــــــاثه       رمز نزدیکی ظــــــــهور

از دیرباز هفته آخر اسفند ، شور و هیجان خاصی در میان مردم حاکم است . هرکس به نوعی میکوشد تا خود را برای سالی جدید آماده کند . صدها کار نکرده و ساعتها کسری وقت نداشه که این خود باعث ازدیاد هیجان ، اضطراب و سرعت بالا در بین مردم میشود . اما دراین میان عده ای هم بودن که هیجان و دغدغه ای از جنس دیگر داشتند . نه به خاطر نداشتن هیجان و برنامه ای برای  سال جدید ، بلکه شوری عجیب‌تر و اولویتی بالاتر از هرچیز و هرکس .
صبح جمعه 28 اسفند ماه ، زمانی که کمتر کسی در خیابان‌های شهر دیده میشود ، دسته دسته مردمی در حرکت بودند تا خود را به جایی برسانند . زن و مرد ، پیر و جوان ، فقیر و غنی در این هیجان همراه بودند قطره قطره جمع شدند تا دریای از اضطرار را فریاد بزنند . تا خلق کنند حماسه بزرگ و عجیب دیگری را . حماسه ای با عنوان استغاثه.
استغاثه در لغت به معنای نصرت خواهی و فریادرس طلبی در حال محنت و رنج است . دعایی با تمام وجود در سختی و اضطرار . اما این چه اضطراریست که دغدغه مشترک و واحد این مردم را شامل میشود و این گونه خیل عظیم جمعیت را به صورت خودجوش به میعاد گاه میکشاند . از چه چیز اضطرار دارند و چه کسی را طلب میکنند .
28 اسفند 1394 . ساعت 8:30 صبح . تهران . میدان امام حسین (ع) . مراسم دعا و نماز استغاثه به حضرت ولیعصر(عج)
مدتهاست که جای خالی این گونه برنامه‌ها در دلها احساس میشد . شاید بعد از اشاعه پررنگ احیای نیمه شعبان ، این برنامه بزرگترین و جدی‌ترین برون ریخت مهدوی مردم است که با فضل پروردگار منان و با دست یاری حضرت ولیعصر (عج) ، به شکلی با عظمت و با شکوه هرچه بیشتر برگزار شد . در این روزهای آخر سال که همه مردم مشغول گردگیری و برق انداختن خانه هایشان هستند ، کمتر کسی به فکر غبارروبی و جلای قلب‌های زنگار گرفته از گناه است . اما کسی که این مهم را درک کرده باشد ، دست از برق دنیا می‌شوید و کوه را برای هدفش جابجا میکند . دیگر گرمی هوا و سردی زمین ، حتی اجازه جلب توجه را هم ندارند . تمام قلبها یکصدا معطوف یک نیازند و یک فقدان را فریاد میزنند :
این دلیــلنا
این صاحبنا
این امامــنا
این مراسم برای اولین بار بود که بدین شکل و با این عظمت و وسعت و با تائید مراجع و علمای عظام و مراکز ذیصلاح در تهران برگزار میشد و بزرگترین ایفاگر نقش آن ، حضور شما مردم خداجوی و حق طلب بود . حضوری که حیرت همگان را برانگیخت و نشان داد که وقتی صحبت از امامشان هست ، فاصله ای بین قول و عمل وجود ندارد . همه همدل بودند و این همدلی شکوهی عجیب در اداره و برگزاری مراسم ، رغم زد . شهرداری تهران هم با وجود دغدغه‌های سازمانی و برنامه‌های خود در روزهای پایان سال ، ما را به بهترین شکل یاری نمود .

برنامه‌ها از ساعت 9 صبح با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و پس از آن جمعیت دعای فرج را با صدایی از اعماق وجود که آرامش را به هر جان می‌نشاند و لرزه بر دل پلیدی می‌افکند فریاد زدند .
سپس در بخش اول برنامه ، سخنرانی استاد محمد شجاعی برگزار شد . گزیده ای از سخنان ایشان بدین شرح است :
این حرکت برگرفته از دستور خود آقا امام زمان (عج) است که فرمودند : کْثِرُوا الدُّعَاءَ بِتَعْجِیلِ الْفَرَجِ فَإِنَّ ذَلِکَ فَرَجُکُم
امام زمان (عج) تنها کسی است که میتواند انسان را به فطرت و هدف خلقتش برسانند . خداوند معصوم را برای غیبت نیافریده و این بی توجهی ماست که از این نعمت دوریم .
در نامه ای که هزار سال پیش خود آقا امام زمان (عج) به شیخ مفید فرمودند : دو صفتی که باعث رسیدن به این نعمت است :   1- وفاداری   2- همدلی   
امام صادق (ع) : بنی اسرائیل بعد از گذشت 230 سال از 400 سال عذابش و نکبتی که در آن گرفتار بودند ، 40 شبانه روز جمع شدند و همدلانه دعا و استغاثه کردند . خدای متعال هم به این همدلی پاسخ داد و 170 سال از عذاب آنها را بخشید و منجی را به فریادشان رساند . (حضرت موسی (ع) و هارون ). اگر شما شیعیان هم مثل بنی اسرائیل دعا کنید ، خداوند هم مدت غیبت را برشما میبخشد .
کمترین چیزی که آقا از ما خواسته دعا برای تعجیل است . اما مضطرانه دعا بخوانید .
و در خاتمه جمعیت 5 بار همصدا آیه (أَمَّنْ یُجیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوءَ) را با هم فریاد زدند .
در بخش بعدی برنامه گروه تواشیح لیله القدر با اجرای دو قطعه در مدح قطب عالم امکان برنامه خود را ارائه دادند .
در قسمت سوم ، سخنرانی زیبای استاد رائفی پور صورت گرفت . ایشان سخنان خود را با دعایی معنادار اینگونه آغاز کردند که : ان شاالله سال آینده احتیاجی به برپایی این جلسه نباشد و خود آقا ، صاحب این مجلس اینجا باشند . سپس از مردم تشکر کردند که در این وقت از سال بدون توجه به چیزی خود را به این مکان رساندند و با شاره به روایتی از آقا امام زمان (عج) ادامه دادند : یکی از دلایل اصلی غیبت عدم اجتماع ماست . اجتماع در ظاهر و حالت فیزیکی یعنی اینکه مردم از جای جای این شهر با فرهنگها و سلیقه‌ها وتیپ‌های مختلف در این مکان دور هم جمع میشوند و با هم برای ظهور دعا و استغاثه میکنند . اما مهمتر از ظاهر، اجتماع قلوب است . حضرت آقا صاحب زمان (عج) میفرمایند : که اگر شیعیان ما مجتمع بودند و اتحاد داشتند بر آن عهدی که بر گردنشان بود بابت من .....
تاکید بر اتحاد قلوب شیعیان و اشاره به نتایج آن در شکلگیری تحولات دیروز و امروز عراق در مواجهه با داعش واینکه وقت آن رسیده که با دیدن نشانه‌ها یک دل شویم . اتفاقاتی که در دهه‌های اخیر در منطقه با دست غیب افتاده ، در هیچ معادلات منطقی امکانپذیر نبوده چه رسد به اتحاد ارتش 150 میلیونی شیعی با نگاهی مهدوی.
نکته مهم اینکه فلسطین پرچم پنهان ظهور است و این تابلو را نباید گم کرد ، که این خود یکی از فاکتورهای تشخیص حق و باطل در آخرالزمان است .
شیعه باید تربیت ، آماده و متحد باشد ، چون فتنه‌های آخرالزمان ، فتنه‌های سنگینی ست .
در بخش بعدی برنامه مداح اهل بیت ، حاج محمدرضا طاهری با نوایی گرم شروع به نجوای دعای سلامتی امام زمان (عج) کرد و جمعیت هم با او همصدا شدند و در ادامه با روضه ای زیبا دل جمعیت عاشق را بیشتر متوجه فقدانی عظیم کرد و طعم این ندبه و استغاثه را پررنگتر نمود .
حضرت آیت الله صدیقی ، امام جمعه موقت تهران ، سخنران بعدی این مراسم بودند که سخنان خود را با توجه به حکمت انتخاب و حضور این جمع در این مکان برای استغاثه آغاز کردند . ایشان فرمودند : خداوند در قرآن به فلسفه بلاها و نکبتها اشاره کرده و راه نجات آن را هم از روی لطف و مهربانی روشن ساخته . تامین درجات بهشت و راه رسیدن به مراتب بالا ، سنت الهی امتحان است . همانند امتحانات سخت و متعدد حضرت ابراهیم (ع) . مثل سخت‌ترین امتحانات عالم برای زینب کبری (س) . امتحانات و سختی‌ها و بلایا انسان را آبدیده و پرداخت میکنند .
اما نسخه پروردگار عالم برای رفع بلا : اول - استغفار دسته جمعی . آیت ا... بهجت : درد ما گناهان ما است و درمان آن استقفار . دوم : حسنات . حسنات گناهان را میشوید . سوم : اشک . اشک بریزید و تزرع کنید . چهارم : توجه به نماز . نماز کلیدیست برای درهای بسته ، علی الخصوص نماز جعفر تیار و نماز استغاثه امام زمان (ع) .
درخاتمه هم مجددا دعای سلامتی امام زمان (ع) خوانده شد و نماز استغاثه حضرت با شکوه فراوان ، همراه با تزرع و دلتنگی خاصی به امامت حضرت آیت الله صدیقی برپا شد و به راستی که نمازگزاران چه خوب معنا کردند واژه ندبه و استغاثه را در هنگام نماز .
بعد از مراسم نماز هم حاج محمدرضا طاهری دعای پرفضیلت بعد از نماز استغاثه را خواند . دعایی که حسن ختام این مراسم بود و کسی دوست نداشت ‍پایانی داشته باشد .
بی تردید پایان مراسم امروز ، آغاز حرکتی ست بزرگ . حرکتی که نمود هرچه بیشتر گره خوردن دغدغه مهدویت در لحظه لحظه زندگی مردم است . مسیری که راه ظهور بی شک از آن میگذرد و همواره به ما یادآوری میکند که :
"استغـــــــــاثه" رمز نزدیکی ظــــــــهور


جهت دانلود فایل صوتی با دو کیفیت روی لینکهای زیر کلیک کنید


صوت کامل مراسم استغاثه-28اسفند94-تهران-94.3 MB


صوت کامل مراسم استغاثه-28اسفند94-تهران-28.2 MB




جهت دانلود فایل های تصویری روی لینک های زیر کلیک کنید



دانلود فایل سخنرانی آیت الله صدیقی





دانلود فایل مداحی حاج محمدرضا طاهری




دانلود فایل سخنرانی استاد شجاعی




دانلود فایل سخنرانی استاد رائفی پور




دانلود فایل تواشیح گروه لیلة القدر




تصاویر مراسم استغاثه



تصاویر

استغاثه23

استغاثه22

استغاثه21

استغاثه20

استغاثه19

استغاثه18

استغاثه17

استغاثه17

استغاثه16

استغاثه15

استغاثه14

استغاثه13

استغاثه12

استغاثه11

استغاثه10

استغاثه9

استغاثه7

استغاثه6

استغاثه5

استغاثه4

استغاثه3

استغاثه2

استغاثه1

محمود رحیمی55

محمود رحیمی54

محمود رحیمی52

محمود رحیمی49

محمود رحیمی48

محمود رحیمی47

محمود رحیمی46

محمود رحیمی41

محمود رحیمی39

محمود رحیمی38

محمود رحیمی37

محمود رحیمی35

محمود رحیمی32

محمود رحیمی31

محمود رحیمی30

محمود رحیمی19

محمود رحیمی15

محمود رحیمی14

محمود رحیمی13

محمود رحیمی12

محمود رحیمی11

محمود رحیمی9

محمود رحیمی8

محمود رحیمی7

محمود رحیمی5









محمود رحیمی4




منبع : masaf.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی