اللهم عجل لولیک الفرج

قالَ رَسُولُ اللّه ِ صلی الله علیه و آله: وَ اَفْضَلُ الْعِبادَةِ اِنْتِظارُ الْفَرَجِ. رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: برترین عبادت انتظار فرج است.

اللهم عجل لولیک الفرج

قالَ رَسُولُ اللّه ِ صلی الله علیه و آله: وَ اَفْضَلُ الْعِبادَةِ اِنْتِظارُ الْفَرَجِ. رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: برترین عبادت انتظار فرج است.

اللهم عجل لولیک الفرج

خدایا ما را موثر در ظهور امام زمان عج قرار بده
(آمین یا رب العالمین)


از بهر دیدن تو گیرد دلم بهانه

بر هر دری زنم تا یابم ز تو نشانه

در جستجویت ای گل آواره گشته ام من

گو در کدام گلستان کردی تو آشیانه

ای آشنای دردم بنگر تو روی زردم

منما ز خویش تردم ای در کرم یگانه

بنگر که از فراقت،از درد اشتیاقت

دیگر نمانده طاقت ای منجی زمانه

ای مژده رهایی مردم من از جدایی

کی چهره می نمایی زان ملک بی نشانه

۱۷۳ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است



نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به ریاست محترم جمهوری از ابعاد سیاسی دارای نکاتی است که در این گزارش تلاش شده بخش‌هایی از آنها مورد اشاره قرار گیرد.

متن ابلاغیه رهبر معظم انقلاب اسلامی به حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، ریاست محترم جمهوری در خصوص چگونگی آغاز اجرای توافق هسته‌ای ایران و شش کشور، موسوم به برجام، نکات قابل ملاحظه‌ای را در برداشت. ایشان مصوبه شورای عالی امنیت ملی را با رعایت «9 شرط یا ملاحظه» مورد تائید قرار دادند.

در بررسی مجموع ملاحظات مطرح شده و فحوای نامه فوق الذکر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد، هرچند که حتما موارد دیگری نیز به چشمان تیزبین دیگر تحلیل‌گران خواهد رسید:

1- نوع شروط مطرح شده در این نامه، از جنسی است که می‌توانست در مصوبه مجلس شورای اسلامی مورد تصریح واقع شود. به زبان ساده، با وجود برخی شایعاتی که به هنگام تصویب قانون اخیر مجلس مطرح شد، کاملا مشخص است که این قانون اگرچه مورد احترام رهبری است اما تمام نظرات ایشان را تامین نکرده و واضعان آن در برداشت صحیح از نگرانی‌های نظام در خصوص برجام، خیلی موفق نبوده‌اند.

  • سید حبیب رضایی



وزیر انرژی آمریکا در مصاحبه‌ای رادیویی، درباره توافق هسته‌ای ایران اظهاراتی جنجالی مطرح کرد.

چند روز پس از "روز پذیرش" توافق هسته‌ای ایران، شبکه رادیویی فاکس نیوز  با ارنست مونیز – وزیر انرژی آمریکا – مصاحبه‌ای انجام داد. مونیز خود یک فیزیکدان هسته‌ای است و جزء حامیان توافق هسته‌ای محسوب می‌شود. وی در این گفتگو به پرسش‌هایی درباره فعالیت هسته‌ای ایران پس از پایان اجرای توافق پاسخ داد و از چگونگی کارکرد تحریم‌ها و جنبه‌های مالی این توافق صحبت کرد.

مجری فاکس‌نیوز از مونیز پرسید: یکی از مشکلات این توافق، این است که ایران پس از پایان اجرای توافق - 15 سال آینده - می‌تواند فعالیت هسته‌ای خود را آزادانه دنبال کند. نظر شما در مورد این مسئله چیست؟

  • سید حبیب رضایی

پیام همه جانبه، تریبون یک طرفه/از صداوسیما انتظار این نبود

سید حبیب رضایی | پنجشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۴، ۰۳:۰۲ ب.ظ



در چنین روز مهمی تریبون یک جانبه و یک سویه ای در اختیار آقای عراقچی که حقیقتا تبحر ویژه ای در ماموریت خود دارند، سپرده می شود و هیچ وجدانی به خاطر اخلاق به درد نمی آید.

نامه مهم و تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با اجازه مشروط اجرای برجام به دولت، ظرائف و دقائق فراوانی دارد که شاید بدیهی ترین آنها، این باشد که از اعضای هیئت مذاکره کننده، منتقدین، رئیس و اعضای کمسیون برجام، رئیس و نمایندگان مجلس، و اعضای شورای عالی امنیت ملی تشکر شده است. دقیقا در پاراگراف اول نامه، نقش و سهم هر یک از این 5 طرف ماجرا نیز وصف شده است.

با این وجود شاهد بودیم که سازمان صدا و سیما تقریبا در اولین اقدام رسانه ای خود پس از انتشار نامه رهبر معظم انقلاب، در اقدامی عجیب، تریبونی یک طرفه در اختیار آقای دکتر عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده قرار داد تا با همان «نگاه مثبت» که در نامه به آن اشاره شده، شروط و الزامات مندرج در نامه رهبر انقلاب را همان مفاد برجام معرفی کرده و پروژه ای را درباره نامه مهم رهبری کلید بزند که پیش از این درباره برخی فرمایشات صریح و خطوط قرمز اعلانی اجرا شده بود.

اظهارات آقای عراقچی را در فرصتی مجزا و به تفصیل مورد نقد و بررسی قرار خواهیم داد؛ اما سوال اساسی در این مقطع از سازمان صدا و سیماست که چرا از همه اطراف ماجرای برجام که مورد تقدیر رهبر انقلاب قرار گرفتند، فقط به سراغ حامیان برجام آنهم به صورت یکجانبه رفت؟

  • سید حبیب رضایی



آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه با ارسال نامه‌ای به کمیته امور تحریم‌های ایران در شورای امنیت سازمان ملل خواستار واکنش مقتضی به آزمایش موشک «عماد» توسط ایران شده‌اند.

کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان با ارسال نامه‌ای به کمیته امور تحریم‌های ایران در شورای امنیت سازمان ملل آزمایش موشک «عماد» در ایران را به اطلاع آن کنگره رسانده و خواستار پاسخ مقتضی به آن شدند. 

این نامه که به نوشته رویترز، آمریکا آن را به نمایندگی از هر 4 کشور به کمیته مزبور ارسال کرده با ادعای اینکه موشک «عماد» قابلیت حمل سلاح‌های هسته‌ای را داشته اقدام ایران را ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد دانسته است.

در نسخه‌ای از نامه که به رویت خبرگزاری انگلیسی رویترز رسیده آمده است: «اطمینان داریم که این اطلاعات به آن کمیته در اجرای مسئولیتش برای بررسی نقض قطعنامه‌های شورای امنیت و واکنش مقتضی به آن، کمک خواهد کرد.»

موشک دوربرد «عماد»، که نسل جدید موشک‌های بالستیک ساخت وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران است روز یکشنبه (19 مهرماه) با موفقیت آزمایش شد. «عماد» نخستین موشک دوربرد ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف است.

  • سید حبیب رضایی

چگونه با امام حسین(ع) محشور شویم+پاسخ آیت‌الله جاودان

سید حبیب رضایی | پنجشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۴، ۰۲:۴۹ ب.ظ



اگر کسی می‌خواهد با سیدالشهدا(ع) محشور شود باید از زندگی‌اش مراقبت کند؛ ما نمی‌توانیم «نبی» بشویم اما می‌توانیم جزو صدیقین، شهدا و صالحین شویم. شهدا نه به معنای شهید راه خدا، این شهدا یعنی شاهدان.

با فرارسیدن مناسبت‌های مذهبی، وقایع و حوادثی که ریشه در دین مبین اسلام دارند سؤالات فراوانی به ذهن عموم شیعیان و دوستداران ساحت مقدس اهل بیت علیهم‌السلام خطور می‌کند.

آیت‌الله محمدعلی جاودان از اساتید اخلاق به برخی از این پرسش‌ها پاسخ داده است:

* آیا ماه محرم قبل از واقعه عاشورا ماه حزن بوده است؟

دهه اول محرم، دهه عزای حضرت حسین علیه‌السلام است و این زمان را ائمه اطهار علیهم‌السلام مشخص نموده‌اند و خود نیز در همین زمان عزاداری کرده‌اند. در کتاب مفاتیح‌الجنان این روایت از حضرت رضا(ع) نقل شده است که حضرت می‌فرمود: چون ماه محرم داخل می‌شد پدر مرا کسی خندان نمی‌دید و اندوه و حزن پیوسته بر او غالب می‌شد تا روز دهم. چون روز عاشورا می‌رسید آن روز، روز مصیبت و حزن و گریه او بود و می‌فرمود امروز، روزی است که حضرت حسین(ع) شهید شده است.

* صحیح‌ترین مقتل حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که امروز در دسترس ما است، کدام مقتل است؟

یکی از صحیح‌ترین مقاتلی که اکنون در دست ما است کتاب «نفس المهموم» تألیف شیخ عباس قمی(ره) و با ترجمه آیت‌الله شعرانی است.

* چگونه در آخرت با امام حسین(ع) محشور شویم؟

اگر کسی می‌خواهد با سیدالشهدا(ع) محشور شود باید از زندگی‌اش مراقبت کند؛ ما نمی‌توانیم «نبی» بشویم اما می‌توانیم جزو صدیقین، شهدا و صالحین شویم. شهدا نه به معنای شهید راه خدا، این شهدا یعنی شاهدان.

درباره پیامبر وامامان علیهم‌السلام قرآن کریم می‌فرماید: شما هر عملی که می‌خواهید انجام دهید،‌ فکر نکنید که این عملتان تمام می‌شود بلکه این عمل شما را خداوند، رسول اکرم(ص) و مؤمنان می‌بینند.

در رساله‌های علما آمده است که جزو بهترین راه‌های تقرب به خدا عزاداری امام حسین علیه‌السلام است؛ اگر این عزاداری‌های ما قبول شود ذخیره بزرگی برای آخرتمان است. اگر خداوند را اطاعت کنید با انبیا، صدیقین و شهدا و صالحین محشور می‌شوید.

اینها در آخرت دوستان شما می‌شوند. اگر معصیت کنیم این بزرگان ما را دوست ندارند و ما از چشمشان می‌افتیم.

* آیا تصاویری که منسوب به اهل بیت (ع) صحت دارند؟

همه عکس‌های منسوب، فقط منسوب هستند و هیچ‌گونه اطمینانی به صحت آن‌ها وجود ندارد.

* آیا مکان‌های که اکنون به عنوان قتلگاه، خیمه‌گاه و سایر مقامات ساخته شده‌اند، واقعاً صحیح‌اند؟

شاید مکان قتلگاه، با واقعیت نسبتی داشته باشد، اما مورخان در مورد خیمه‌گاه اختلاف دارند. برخی مکان‌ فعلی خیمه‌گاه را صحیح و طبق واقع می‌دانند و برخی معتقدند که محل کنونی، صرفاً نمادین است و هیچ دلیلی بر صحت آن وجود ندارد. در مورد سایر مقامات نیز گفته می‌شود نمادی از واقعیت گمشده در تاریخ هستند؛ البته صرفِ نسبتی که با آن واقعیات دارند مورد احترامند.


منبع : خبرگزاری فارس

  • سید حبیب رضایی



نیروهای امنیتی و بسیج مردمی عراق یک سرهنگ ارتش رژیم صهیونیستی را به همراه تعدادی از عناصر داعش در یکی از جبهه‌های عملیاتی این کشور به اسارت گرفتند.

یک منبع ارشد نیروهای بسیج مردمی عراق تاکید کرد: نیروهای امنیتی و بسیج مردمی این کشور یک افسر ارتش رژیم صهیونیستی را به اسارت گرفته‌اند.

این منبع آگاه توضیح داد: این افسر صهیونیست دارای درجه «سرهنگی» ارتش این رژیم است و در عملیات‌ تروریستی گروه تکفیری «داعش» در عراق مشارکت داشت.

منبع مذکور با بیان اینکه نیروهای امنیتی و بسیج مردمی عراق این سرهنگ ارتش رژیم صهیونیستی را بهمراه تعدادی از عناصر تکفیری داعش به اسارت گرفتند، تصریح کرد: نام وی «یوسی اولن شاحاک» و دارای درجه سرهنگی در گردان نخبه «گولانی» وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی با کد امنیتی و نظامی (Re34356578765az231434) است.

این منبع ارشد در نیروهای بسیج مردمی عراق تاکید کرد: دستگاه‌های ذیربط درحال بازجویی از این افسر صهیونیست جهت فهم دلایل مشارکت وی در صفوف داعش و کمیت و کیفیت حمایت‌های صورت گرفته از داعش توسط تل‌آویو و کسب اطلاع از این امر است که آیا نظامیان صهیونیست دیگری نیز در صفوف داعش حضور دارند یا خیر؟

خبرگزاری فارس در تلاش است، تصاویر مربوط به این سرهنگ ارتش رژیم صهیونیستی را دریافت و بهمراه اخبار تکمیلی منتشر کند.

اظهارات این منبع ارشد نیروی بسیج مردمی عراق مهر تاییدی بر اخباری است که پیش‌تر درباره حمایت رژیم صهیونیستی از داعش در عراق و حضور افسرانی از دستگاه‌های امنیتی و جاسوسی این رژیم در صفوف داعش در عراق منتشر شده بود.

گردان گولانی به گردان شماره یک ارتش رژیم صهیونیستی نیز معروف است و از جمله گردان‌های نخبه و وابسته به پیاده نظام ارتش این رژیم شمرده می‌شود که در سال 1948 تشکیل شد.


منبع : خبرگزاری فارس

  • سید حبیب رضایی

من و دل کندن از دلبر محاله دلم با دلبرم در شور و حاله با این آقا به

سید حبیب رضایی | پنجشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۴، ۰۲:۳۳ ب.ظ




من و دل کندن از دلبر محاله      دلم با دلبرم در شور و حاله

با این آقا به این خوبی ندونم     کی گفته کربلا رفتن خیاله

دمادم این دعا ورد زبانم           ببینم  کربلا را تا جوانم

درون سینه آسایش ندارم       نیستان را به آتش می کشانم

ببین آشفته گشته وضع و حالم    دگر بشکسته بالم پس ننالم

زبس که فکر دیدار تو هستم       حریم تو شده فکر و خیالم

دل من بیقرار کربلاته                همه میگن بهشت ایوون طلاته

دیگه اینجوری عادت کردم آقا        دیگه کرببلام تو روضه هاته

کرامت می کنی با یک اشاره    رخ تو آسمون چشمات ستاره

واسه لطف نگاه مهربونت            غریب وآشنا فرقی نداره


دانلود صوت با دو کیفیت

کیفیت عالی

کیفیت خوب


منبع: http://bachehayeghalam.ir

  • سید حبیب رضایی

جنگِ پیدا؛ جنگ پنهان

سید حبیب رضایی | پنجشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۴، ۰۲:۲۶ ب.ظ



زن مهمترین پاسدار سبک زندگی

مقامات ارشد آمریکایی مدتی است که از آرزویشان برای "تغییر رفتار" ملت ایران سخن می‌گویند. آمریکایی‌ها دیگر از "براندازی" صحبت نمی‌کنند؛ زیرا این روش را آزموده‌اند و می‌دانند که با آن نمی‌توانند انقلاب اسلامی را از بین ببرند. «آن‌ها میگویند ما تغییر نظام را نمی‌خواهیم، تغییر رفتار را می‌خواهیم.»(۱۳۹۳/۱۲/۲۱)
 
* تغییر رفتار
از طرف دیگر خود انقلاب اسلامی هم عملکرد و رفتار خاص خود را  دارد. زیرا رفتار «بخش حقیقی {پیشرفت}»(۱۳۹۱/۷/۲۳) انقلاب اسلامی است. همین رفتارهای روزمره؛ یعنی «آن چیزهائی که متن زندگی ما را تشکیل می‌دهد؛ که همان سبک زندگی است؛ مثل مسئله‌ی خانواده، سبک ازدواج، نوع مسکن، نوع لباس، الگوی مصرف، نوع خوراک، نوع آشپزی، تفریحات و... بخش حقیقی و اصلی تمدن است.»(۱۳۹۱/۷/۲۳) و همین‌هاست که برای دیگر ملت‌ها هم الگوساز است. اهمیت سبک زندگی چنان است که آمریکایی‌ها به‌روشنی از تلاش برای تغییرش یاد می‌کنند و رهبر انقلاب از جایگاه محوری آن در آینده‌ی انقلاب اسلامی. امروز شاهد نبرد دو سبک زندگی هستیم «سبک زندگی ایرانی- اسلامی» در مقابل «سبک زندگی غربی» که برنده‌ی آن علاوه‌بر این‌که بر رفتار مردم تاثیر می‌گذارد؛ مسیر آینده‌ی انقلاب را مشخص خواهد کرد.

  • سید حبیب رضایی

محرم 1394 قسمت چهارم

سید حبیب رضایی | پنجشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۵ ق.ظ




جهت دانلود کلیپ با دو کیفیت خوب و موبایل روی لینکهای زیر کلیک کنید


کیفیت خوب

حجم فایل: 159MB

کیفیت موبایل

حجم فایل: 11.75MB


حق زحمت حقیر صلــــــوات جهت تعجیل در فرج امام زمان (عج)


منبع : masaf.ir


  • سید حبیب رضایی

رادیو CD از تهران تا کربلا ویژه محرم 1394

سید حبیب رضایی | پنجشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۴، ۰۸:۴۸ ق.ظ



دانلود رادیو CD ویژه محرم 1394 از تهران تا کربلا

جهت دانلود فایلها به صورت یکجا و تکی روی لینکهای زیر کلیک کنید


دانلود تمام قسمت های در یک فایل


دانلود تکی


قسمت اول


قسمت دوم


قسمت سوم


قسمت چهارم


قسمت پنجم


قسمت ششم


قسمت هفتم


قسمت هشتم


قسمت نهم



حق زحمت حقیر صلــــــوات جهت تعجیل در فرج امام زمان (عج)


منبع : masaf.ir


  • سید حبیب رضایی

«دوستان آل‌سعود» در ایران را بیشتر بشناسیم

سید حبیب رضایی | چهارشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۵:۱۸ ب.ظ



برخلاف توده‌های مردم، متأسفانه برخی افراد و مسؤلین در درون کشور به دنبال از سرگیری روابط حسنه با رژیم قرون وسطایی آل‌سعود بوده‌اند. برخی‌ها هم احتمالاً با دریافت پول‌های کلانی از شیوخ عرب، اجیر شده‌اند تا در این بین دلالی کنند ...

بی‌شک منفورترین رژیم نزد اهالی منطقه پس از رژیم نامشروع صهیونیستی، دولت مرتجع سعودی است، این را به جرأت می‌توان گفت. رژیمی توتالیتر و دیکتاتور؛ که با آداب و ترتیبات قرون وسطا اداره می‌شود و از اتحاد شوم تاج و وهابیت پایه‌ریزی شده است. تردیدی نیست که یکی از عوامل تنفر ملت های منطقه از این رژیم متحجر، همین مذهب دُگم و افراطی وهابیت است، مذهبی که تخم آن صد و چند ده سال پیش و به دست انگلستان در منطقه کاشته شد و تا کنون ثمرتی جز جنگ و نژادپرستی در جهان اسلام نداشته است. انگلیسی‌ها به خوبی می‌دانستند می‌توانند با ابداع مذهبی واپس‌گرا و اطاعت‌پذیر در میان مسلمین، بر امورات و چاه‌های نفتی آن ها مسلط شده و پادشاهانی دست نشانده و خودفروخته را برای اجرای اوامر خود روی کار آورند.

 

خشم و تنفر مردم ایران از رژیم کودک‌کُش سعودی از همان روزهای نخست انقلاب اسلامی هم تا به امروز در حد منتهای خود قرار داشته و خاصه این روزها و بعد از به خاک و خون کشیده شدن صدها تن از حجاج ایرانی در فاجعه منا، به نحو بی سابقه‌ای افزایش یافته است. مردم ما هیچ‌گاه هیچ دل خوشی از آل سعود و عُمال آن نداشته‌اند، چه از همان روزهایی که گنبد و بارگاه ائمه ی شیعه را در بقیع مورد جسارت و تخریب قرار دادند و چه آن روزهایی که صدها تن از هموطنان‌مان را در سال 66 و در حین مراسم برائت از مشرکین قتل عام کردند، و چه این در این سالهای اخیر که با ابداع و پشتیبانی از انواع و اقسام گروه های تکفیری-تروریستی در منطقه، خواب و خوراک از سرِ بسیاری از برادران ایمانی ما ربودند و چه حتی این اواخر و وقتی که "چنگیز مآبانه" شمشیر را برای مردم مستضعف یمن از رو بستند و با حملات هوایی و زمینی خاک آن دیار کهن را به توبره کشیدند.

 

  • سید حبیب رضایی

حراج "سرطان" در سفره‌خانه‌ها

سید حبیب رضایی | چهارشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۵:۰۸ ب.ظ



معاون بهداشت وزارت بهداشت از تلاش برای افزایش مالیات مواد دخانی در بودجه سال 95 خبر داد و گفت: در بررسی‌های آزمایشگاهی که بر توتون‌های کشف‌شده در برخی اماکن عرضه قلیان در شهر تهران صورت گرفت، شاهد وجود ترکیبات سرطانزا بودیم.

علی اکبر سیاری در جلسه  «اقدامات اجرایی در زمینه ممنوعیت عرضه و مصرف قلیان در اماکن عمومی استان تهران» با تأکید بر اینکه وظایف وزارت بهداشت این وزارتخانه را ملزم به تلاش برای کاهش مصرف مواد دخانی در جامعه می‌کند، عنوان کرد: مرگ و بیماری‌های ناشی از مصرف دخانیات قابل پیشگیری است. از سوی دیگر این اقلام در سبد مواد ضروری زندگی مردم قرار ندارد.

وی با بیان اینکه مصرف دخانیات تا 23 برابر سرطان و دو تا چهار برابر خطر سکته قلبی و مغزی را افزایش می‌دهد، گفت: تمام کشورهای دنیا در قالب برنامه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر برنامه کاهش مصرف دخانیات و الکل و نیز تشویق به تحرک و غذای سالم را دنبال می‌کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در توضیح مضرات مصرف دخانیات به‌عنوان یکی از عوامل ایجاد بیماری‌های غیرواگیر عنوان کرد: مصرف دخانیات از جمله قلیان منجر به آسم و بیماری‌های تنفسی، سرطان، سکته‌های قلبی و مغزی و نیز دیابت می‌شود.

وجود 600هزار مرگ سالانه در دنیا با استنشاق دود دخانیات

سیاری با اشاره به اینکه در تمام نقاط دنیا راهکارهایی برای کاهش مصرف دخانیات دنبال می‌شود، ابراز کرد: یکی از این راهکارها اطلاع رسانی به عموم مردم در مورد مضرات مصرف دخانیات است. همچنین از مصرف این ماده مضر در اماکن عمومی جلوگیری می‌شود، زیرا از 6میلیون مرگی که سالانه در سراسر جهان بر اثر مصرف دخانیات رخ می‌دهد 600هزار مورد از آنها با استفاده از استنشاق دود سیگار اطرافیان رخ می‌دهد؛ لذا کودکان مهم‌ترین گروهی هستند که گرفتار این نوع مرگ می‌شوند.

  • سید حبیب رضایی

متن کامل نامه امام خامنه‌ای به رئیس‌جمهور

سید حبیب رضایی | چهارشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۴:۵۷ ب.ظ



الزامات و شرایط رهبر معظم انقلاب برای اجرای برجام/ تضمین کتبی رئیس‌جمهور آمریکا و اتحادیه اروپا و لغو تحریم‌ها/ وضع هرگونه تحریم به‌هربهانه‌ای نقض برجام خواهد بود

متن کامل نامه حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی در موضوع برجام توسط دفتر مقام معظم رهبری منتشر شد.

متن کامل نامه مقام معظم رهبری به‌شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای روحانی

رئیس جمهور اسلامی ایران و رئیس شورای عالی امنیت ملی دامت توفیقاته

با سلام و تحیت

اکنون که موافقت‌نامه‌ موسوم به برجام پس از بررسی‌های دقیق و مسئولانه در مجلس شورای اسلامی؛ کمیسیون ویژه و دیگر کمیسیون‌ها و نیز در شورای عالی امنیت ملی سرانجام از مجاری قانونی عبور کرده و در انتظار اعلام نظر اینجانب است، لازم می‌دانم نکاتی را یادآور شوم تا جنابعالی و دیگر دست‌اندرکاران مستقیم و غیرمستقیم آن، فرصت‌های کافی برای رعایت و حفظ منافع ملی و مصالح عالیه‌ کشور در اختیار داشته باشید.

تقدیر از دست‌اندرکاران در همه دوران‌ها و منتقدان ریزبین

1 ــ پیش از هر چیز لازم می‌دانم از همه‌ دست‌اندرکاران این فرآیند پرچالش، در همه‌ دوره‌ها از جمله: هیئت مذاکره‌کننده‌ اخیر که در توضیح نقاط مثبت و در اصل تثبیت آن نقاط همه‌ سعی ممکن خود را به‌کار بردند و نیز از منتقدانی که با ریزبینی قابل‌تحسین، نقاط ضعف آن را به همه‌ ما یادآور شدند و مخصوصاً از رئیس و اعضای کمیسیون ویژه‌ مجلس و نیز از اعضای عالی‌مقام شورای‌عالی امنیت ملی که با درج ملاحظات مهم خود برخی از نقاط خلأ را پوشش دادند و سرانجام از رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی که با تصویب طرحی محتاطانه، راه درست اجرا را به دولت ارائه کردند و نیز از رسانه‌ ملی و نویسندگان مطبوعات کشور که با همه‌ اختلاف‌نظرها در مجموع، تصویری کامل از این موافقت‌نامه در برابر افکار عمومی نهادند، قدردانی خود را اعلام دارم.

  • سید حبیب رضایی



این روزها حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در سفری به ایتالیا به دنبال گسترش روابط فرهنگی ایران و اروپا به‌ویژه ایتالیاست اما سوالی که مطرح است این است که چرا نام فرد دست راست ایوبی در این سفر منتشر نشده است.

این روزها حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در سفر به ایتالیا به دنبال گسترش روابط فرهنگی ایران و اروپا به‌ویژه ایتالیاست؛ کشوری که به گفته او «پیشتاز روابط  فرهنگی در دوران پساتحریم» است.

اسامی افرادی که ایوبی را همراهی کردند و توسط رسانه‌های رسمی مخابره شده است این افراد است: علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد فارابی، سید روح‌الله حسینی و علی پورمرجان رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در رم؛ اما در میان تصاویر منتشر شده از دیدارهای ایوبی شخصیتی دیده می‌شود که می‌توان از او به عنوان دلال اصلی ارتباطات سینمای ایران و ایتالیا یاد کرد.

او کسی نیست جز بابک کریمی فرزند نصرت کریمی کارگردان فیلم موهن «محلل» که پس از سال‌ها رصد سینمای ایران از ایتالیا، برای نخستین بار پس از بازگشت به ایران در «جدایی نادر از سیمین» در نقش بازپرس ظاهر شد.

  • سید حبیب رضایی



امام علی(ع) در توصیه‌ای به مالک اشتر، می‌فرمایند که هرگز پیشنهاد صلح از طرف دشمن را که خشنودى خدا در آن است رد مکن ولی در ادامه با هشدار تأکید می‌کنند، «زنهار! زنهار! از دشمن خود پس از آشتى کردن، زیرا گاهى دشمن نزدیک مى‌شود تا غافلگیر کند».

برجام هر لحظه به فرجام خود نزدیک می‌شود؛ برنامه جامعی که بعد از ۱۲ سال‌ مذاکره میان ایران و گروه موسوم به «۱+۵» به سرانجام رسیده است و اینک مراحل نهایی خود را می‌گذراند.

در طول روند مذاکرات ایران با کشورهای عضو ۱+۵ در مورد فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران آنچه بیش از همه مورد توجه قرار گرفت مذاکرات جمهوری اسلامی و ایالات متحده بود؛ مذاکراتی که بارها و ساعت‌ها رو در رو صورت گرفت.

ایران در حالی با طرف‌های آمریکایی خود مذاکره می‌کرد که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره)، روابط دو کشور به دلیل دخالت‌ها و توطئه‌هایی که ایالات متحده علیه نظام نوپای ایران اسلامی داشت، قطع شد و ملت ایران که سیاهه‌ای از جنایات آمریکا و حمایت‌ها از رژیم مستبد شاهنشاهی را پیش روی خود داشت، لقب «شیطان بزرگ» را بر پیشانی آمریکا زد.

  • سید حبیب رضایی

دفاع تمام‌قد فائزه رفسنجانی از رئیس عرفان حلقه+صوت

سید حبیب رضایی | چهارشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۳:۱۱ ب.ظ



فائزه رفسنجانی در مصاحبه با یک رسانه خارج نشین ضمن زیرسوال بردن حکم اعلام شده برای "محمدعلی طاهری" گفت: زندانی کردن او، مخالف اسلام است/ اطلاع چندانی از عرفان حلقه ندارم اما نباید او را به زندان انداخت!

حامیان خارجی محمدعلی طاهری رئیس فرقه انحرافی عرفان حلقه در ادامه فضاسازی‌های خود، این‌بار سراغ فائزه هاشمی رفسنجانی رفتند تا با سؤالاتی خاص نظر وی را درباره حکم اعدام طاهری جویا شوند.

فائزه رفسنجانی در گفت‌وگو با یک تلویزیونی اینترنتی در پاسخ به این سؤال "شما به‌عنوان یکی از فعالانی که همیشه در صحنه جامعه حضور داشتید، صدور حکم اعدام طاهری صرفاً به‌خاطر ابراز عقیده را چگونه ارزیابی می‌کنید؟" گفت: در قانون اساسی ما داشتن و آزادی عقیده وجود دارد و اینکه کسی را به‌خاطر داشتن عقیده خاصی به اعدام محکوم کنیم، اصلاً قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: اوایل اعلام شد که سه نفر از علما حکم به ارتداد طاهری داده‌اند اما وقتی ادبیات این علما را در رسانه‌ها دیدم، این‌گونه برداشت کردم که گویا این علما تصوری اشتباهی از موضوع داشته‌اند و طبق استنباطی که داشتم، آنها هم گفتند که منظورشان دکتر طاهری با این ویژگی‌ها نبوده است.

هاشمی با بیان "از هر بعدی که نگاه کنیم چنین چیزی قابل قبول نیست" گفت: بعید است چنین چیزی مورد تأیید اسلام هم باشد و با توجه به عقلانیت و آموخته‌های ما، نمی‌تواند قابل قبول باشد. تفکرات طاهری ربطی به ارتداد ندارد و منکر چیزی هم نیست. البته من آن‌قدر اطلاعات درباره طاهری ندارم اما به‌نظرم حتی زندان هم برای وی نمی‌تواند قابل قبول باشد چه برسد به اعدام. بخشی از حاکمیت که نمی‌دانم چه‌کسانی هستند از افرادی که مرید پیدا می‌کنند می‌ترسند و اکثر کسانی هم که چنین مشکلی برایشان پیش می‌آید، مرید دارند در حالی که می‌توان این مریدان را هدایت کرد و آنها را در مجموعه نظام دید.

  • سید حبیب رضایی

لزوم هوشیاری در برابر 7 لایه نفوذ و براندازی

سید حبیب رضایی | چهارشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۲:۵۴ ب.ظ



امروز در حالی به بازخوانی فتنه می‌پردازیم که آمریکایی‌ها می‌روند برای سومین بار شانس خود را در بازتولید تغییر براندازی آزمایش کنند."برجام" یک فرصت برای آنها جهت نفوذ برای تغییر و براندازی است.

آمریکا از نبرد سخت با انقلاب اسلامی سالهاست ناامید است. این ناامیدی از زمان انهدام و سقوط هواپیماها و بالگردهای آمریکایی در صحرای طبس در جریان عملیات آزادسازی گروگانها شکل گرفت. آمریکایی‌ها آن زمان در رویاهای ابرقدرتی فکر می‌کردند هر تفنگدار آمریکایی یک سوپرمن هستند و هر کاری را قادرند انجام دهند.
توفان شن در طبس آنها را از این خواب بیدار کرد و استراتژیست‌های آمریکایی را فرستاد در اتاق جنگ نرم علیه ملت ایران. از آن زمان تاکنون در همین اتاق مشغول سیر و سلوک براندازی هستند.
یحیی کیان تاج‌بخش که قبل از فتنه 88 سابقه دستگیری داشت در جلسه دادگاه 88 پرده از مراحل و زمان‌بندی این نبرد برداشت و نکات عبرت‌آموزی را مطرح کرد.
وی متولد سال 40 است، پدرش مسئول روابط عمومی دفتر فرح پهلوی بود. از 7 سالگی در انگلیس تحصیلات خود را شروع کرد و پس از تحصیلات به آمریکا می‌رود و باهمکاری بنیاد صهیونیستی سوروس و شبکه اینترنتی گری سیک به عنوان یک پیاده نظام سیا وارد فرآیند براندازی نظام می‌شود.

  • سید حبیب رضایی



اجرای 2 روز گذشته اپرای عاشورا با تک خوانی یک زن برای حضرت اباعبدالله و حرمت شکنی وی در روزهای محرم الحرام همراه بوده است.

اجرای «اپرای عاشورا» که یکی از تازه‌ترین آثار ارکستر سمفونیک تهران است با تک‌خوانی خواننده زن این گروه تبدیل به حرمت‌شکنی در روزهای محرم‌الحرام انجام شد.

حرمت‌شکنی عاشورا با تک‌خوانی زن/اپرای عاشورا یا وهن مقدسات در ایام عزای سیدالشهدا+فیلم

مشخص نیست معاون هنری ارشاد بر اساس کدام آموزه دینی و حجت شرعی دست به تخریب باورها و ارزشهای قاطبه جامعه زده است.

این شب‌ها بی حرمتی به سید و سالاران شهیدان در تالار وحدت در حالی رخ می‌دهد که معتقدین به دیگر ادیان الهی نیز در این ایام احترام و ویژه‌ای قایلند و بر حرمت این ایام تاکید دارند.

حرمت‌شکنی عاشورا با تک‌خوانی زن/اپرای عاشورا یا وهن مقدسات در ایام عزای سیدالشهدا+فیلم

علی مرادخانی در حالی به تک خوانی زن در اپرای عاشورا مجوز داده است که بخوبی از احکام شرعی و نظر علما و حساسیت مردم آگاه است. بنظر می‌رسد معاون هنری ارشاد که همواره به حرکت‌های آوانگارد از نوع هنجارشکن و محیرالعقول علاقه دارد این‌بار مرتکب اشتباه بزرگی شده است که قابل بخشش و جبران نیست.
  • سید حبیب رضایی

آشنایی با «فجر» جدیدترین و مدرن‌ترین اسلحه تهاجمی ساخت ایران +عکس

سید حبیب رضایی | سه شنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۴، ۰۲:۰۲ ب.ظ



وزن اسلحه فجر بدون احتساب خشاب، 3 کیلو و 200 گرم است که این رقم برای کلاشینکف 3 کیلو و 470 گرم و برای ژ-3 آلمانی بیش از 4 کیلو است. همچنین روی "فجر" ایرانی دو سایت هدف گیری عادی دیده می شود که نسبت به مدل نصب شده بر روی ام 4 آمریکایی پیشرفته تر به نظر می رسد.

با وجود پیشرفت های بسیار گسترده در بحث سلاح های سنگین مثل موشک، هواپیماهای رزمی، ناوهای جنگی و تانکها، باز هم در بسیاری از موارد این نیروهای پیاده مسلح به سلاح های سبک هستند که بایستی پیروزی نهایی را برای نیروهای خودی در میدان نبرد کسب کنند.

ایران اولین تجربه در بحث ساخت سلاح های هجومی را در دوران پیش از انقلاب آغاز کرد. شرکت آلمانی "هکلر اند کخ" آلمان خط تولید سلاح ژ-3 را در ایران راه اندازی کرده و تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی این سلاح در ایران و البته زیر نظر مستشاران آلمانی تولید می شد.

در مدت زمانی کوتاهی پس از پیروزی انقلابی اسلامی جنگ بر کشور ما تحمیل شد و یگان های سپاه و بسیج نیز در کنار ارتش وارد میدان نبرد شدند. نیروهای بسیجی و سپاهی عمدتا از کلاشینکف های غنیمتی از عراقی ها استفاده کرده و به مرور در سالهای جنگ، حجم بیشتری از این سلاح با کیفیت روسی از منابع مختلف تهیه شده و به کشور وارد شد.

با پایان یافتن جنگ تحمیلی تا به امروز چندین پروژه در خصوص ساخت سلاح های سبک در کشور اجرا شده است که از آن میان می توان به پروژه های خیبر، سماء و فاتح اشاره کرد. سلاح خیبر یک طرح بولپاپ با کالیبر 5.56 میلی متر بوده که در سالهای اخیر تصاویری از نمونه های گوناگون آن منتشر شده است. سلاح سما نیز به عنوان یک نمونه ارتفاء یافته و جدیدتر از سلاح خیبر با استفاده از همان فناوری بولپاپ و کالیبر 5.56 میلی متر  و تغییراتی در طراحی بدنه و شکل ظاهری ساخته شده است.

آشنایی با«فجر 224» و دو دستاورد جدید برای پیاده نظام ایران+عکس
سلاح خیبر و سما

سلاح فاتح محصولی از جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه است. یک سلاح هجومی با طراحی مدرن مجهز به گلوله های 5.56 میلی متر که به ریل بر روی لوله برای نصب انواع سامانه های اپتیکی نیز مجهز شده است. بر اساس آخرین خبر این سلاح برای تولید به وزارت دفاع تحویل داده شده است و تحویل آن به یگان های سپاه در نیمه دوم سال 1394 انجام می شود.

آشنایی با«فجر 224» و دو دستاورد جدید برای پیاده نظام ایران+عکس
سلاح فاتح

اما در جریان نمایشگاه "ایپاس" که طی روزهای اخیر در مصلای امام خمینی (ره) تهران در حال برگزاری است، چند مدل سلاح هجومی جدید که توسط وزارت دفاع کشورمان ساخته شده برای اولین بار در دید عموم قرار گرفته است. یکی از این سلاح ها «فجر »224 » نام دارد که با مشاهده آن، در نگاه اول برای بسیاری از علاقمندان ایرانی طرح سلاح معروف M4 زنده می شود.

آشنایی با«فجر 224» و دو دستاورد جدید برای پیاده نظام ایران+عکس
سلاح فجر 224

نگاهی به فجر 224؛ اسلحه مدرن ایرانی

ام 4 امروزه یکی از سلاح های بسیار محبوب در بین نیروهای ویژه و ارتش های حرفه ای جهان محسوب شده و در تقریبا در هر 5 قاره جهان در حال خدمت است. این اطمینان پذیری و کیفیت بالا به احتمال فراوان دلیل کارشناسان ایرانی برای کار بر روی این اسلحه است.
  • سید حبیب رضایی

از آر پی جی 7 تا «RPG-29»؛ تحولی که «محرم» برای ارتش به ارمغان آورد +عکس

سید حبیب رضایی | سه شنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۴، ۰۱:۵۹ ب.ظ



در حالت رزمی، «RPG-29» تنها 1.85 متر طول داشته و برای حمل و نقل نیز طول آن تا 1 متر قابل کاهش است که از این نظر تنها 5 سانتیمتر کشیده تر از آر-پی-جی-7 شده و در عین حال، از نشانه گیر ثابت روی خود، نشانه گیر اپتیکی و دوربین دید در شب نیز بهره می برد که کارایی آن را با افزایش دقت، در نبردهای شبانه نیز افزایش می دهد.

نیاز به ارتقاء توان ضدزرهی یگانهای عملیاتی نیروی زمینی ارتش در سالهای اخیر، ثمرات فراوانی را در پی داشته است چراکه شاهد تحویل انواع جدیدی از موشکهای مدرن در این حوزه هستیم که می تواند کمک شایانی به تامین هرچه بهتر امنیت پایدار مرزها و بخش های مختلف کشور کند.

به عنوان مثال در خلال هفته دفاع مقدس امسال، چندین جنگ افزار جدید از جمله موشک ضد زره "دهلاویه" به طور رسمی به یگان های نزاجا تحویل داده شد. با توجه به اهمیت و ویژگی های خاصی که این موشک ضد زره دارد، می توان این اقدام را یک تحول مهم و قابل توجه در توان رزمی یگانهای عملیاتی نیروی زمینی ارتش دانست.

این موشک یکی از جدیدترین دستاوردهای اعلام شده دفاعی ایران در بخش سلاح های ضد زره محسوب می شود که توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروی های مسلح ساخته شده و در تیر ماه سال 1391 رونمایی شد و لقب "کورنت ایرانی" به آن داده شده است.

در عین حال، مقابله با ادوات زرهی که در نبردهای نظامی نقش انکار ناپذیری را بر عهده دارند از جمله دغدغه های مهم و دائم هر نیروی نظامی در دنیا است. نیروهای پیاده به عنوان کسانی که ادوات زرهی بیشترین آسیب را به آنها می رسانند خیلی زود به فکر چاره ای مؤثر برای مقابله با این ادوات افتاند.

برای این منظور کمی پس از تثبیت وسائل زرهی به خصوص تانک در ارتش ها، سلاح های ضد تانک نیز توسعه یافتند. اولین نمونه های این نوع تسلیحات توپ های کالیبر متوسط و راکت ها بودند. سلاح های بدون عقب نشینی (که بخشی از نیروی آزاد شده از پیشران (پراپلنت) را صرف غلبه بر ضربه ناشی از نیروی رو به عقب حاصله از فرایند شلیک می کنند) در  این میان جای خوبی برای خود باز کرده اند.

  • سید حبیب رضایی