اللهم عجل لولیک الفرج

قالَ رَسُولُ اللّه ِ صلی الله علیه و آله: وَ اَفْضَلُ الْعِبادَةِ اِنْتِظارُ الْفَرَجِ. رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: برترین عبادت انتظار فرج است.

اللهم عجل لولیک الفرج

قالَ رَسُولُ اللّه ِ صلی الله علیه و آله: وَ اَفْضَلُ الْعِبادَةِ اِنْتِظارُ الْفَرَجِ. رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: برترین عبادت انتظار فرج است.

اللهم عجل لولیک الفرج

خدایا ما را موثر در ظهور امام زمان عج قرار بده
(آمین یا رب العالمین)


از بهر دیدن تو گیرد دلم بهانه

بر هر دری زنم تا یابم ز تو نشانه

در جستجویت ای گل آواره گشته ام من

گو در کدام گلستان کردی تو آشیانه

ای آشنای دردم بنگر تو روی زردم

منما ز خویش تردم ای در کرم یگانه

بنگر که از فراقت،از درد اشتیاقت

دیگر نمانده طاقت ای منجی زمانه

ای مژده رهایی مردم من از جدایی

کی چهره می نمایی زان ملک بی نشانه



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حسن بهشتی‌ پور و سید یاسر جبرائیلی، یکشنبه شب در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر درباره موضوع مذاکرات هسته‌ ای مناظره کردند.

در این برنامه که از ساعت 22 و 15 دقیقه از شبکه خبر پخش شد، دو کارشناس مزبور گذشته و آینده روند مذاکرات هسته ای را بررسی کردند.


 

مجری با اشاره به جک لو، وزیر خزانه داری آمریکا، که گفته است تحریم ها علیه ایران به صورت تدریجی لغو خواهد شد، این موضع گیری را در تقابل با خط قرمز جمهوری اسلامی ایران در این مذاکرات دانست و دیدگاه آقای بهشتی پور را جویا شد.

آقای بهشتی پور در این باره روند خبررسانی کنونی غرب درباره مذاکرات هسته ای ایران و شش کشور را هجمه رسانه ای غرب به ویژه رسانه های آمریکایی دانست و آن را رویه همیشگی این کشورها دانست.

*آنها (رسانه های آمریکایی و غربی) درباره یک موضوع نه به کل دروغ می گویند چون رسوا می شوند و نه اینکه تمام حقیقت را بیان می کنند، چون در آن صورت چیزی برای تبلیغ برایشان باقی نمی ماند.

 

+ می بایست این سوال را پرسید که آیا اگر آنچه وزیر خزانه داری آمریکا گفته است، درست باشد، آنها چه کاری می خواهند صورت دهند. این موضوع در دو ماه آینده در خلال مذاکرات روشن شده است. 

 

*در بیانیه سوئیس تاکید شده است همه مذاکرات لغو خواهد شد، اما آنچه اهمیت دارد چگونگی این تحریم ها لغو می شود.

 

 

آقای جبرائیلی هم در پاسخ با همین سوال به بررسی چرایی ورود ایران در مذاکرات با 1+5 پرداخت و گفت: ما از آنجا که عضو پیمان ان پی تی هستیم، پذیرفته ایم و تعهد داده ایم که سلاح نسازیم. طرف های غربی ما را متهم کردند که ما فعالیت غیر صلح آمیز داریم. ما برای رفع اتهام ها قبول کردیم مذاکره کنیم. مذاکراتی برگزار شده است. اینکه دولت یازدهم چرا وارد مذاکره با دولت آمریکا شد، بر اساس چند پیش فرض صورت گرفت. اینکه مشکلات اقتصادی کنونی را ناشی از تحریم ها وضع شده علیه ایران دانست. دوم اینکه مهم ترین این تحریم ها از طرف آمریکا وضع شده است. سوم پیش فرض اینکه ما می توانیم برویم با آمریکا، از اصطلاح کدخدا استفاده کردند، مذاکره کنیم، و اعتمادسازی کنیم.

 

* معنی اینکه آنها می گویند ما تحریم ها را روز توافق لغو نمی کنیم، چیست؟ معنی آن را آقایان ظریف و عراقچی بارها گفته اند و تائید کرده اند که در روز امضای توافق، تحریمی لغو نخواهد شد و قرار است یک سری اقداماتی را ما در عرصه عمل انجام دهیم، یعنی تعهداتمان را بر اساس پیمان اقدام مشترک داده ایم، انجام دهیم و از تعداد سانتریفیوژهایمان کم کنیم. 

 

*آنچه آقای جک لو می گوید و آنچه دوستان خودمان می گویند، با خطوط قرمز سازگاری ندارد و ما یک سری کارها را روی زمین انجام می دهیم و آنها یک کارهایی را روی کاغذ انجام می دهند. البته معلوم نیست آنها چه کار می خواهند صورت دهند، این کاری که آنها روی کاغذ می کنند، قطعا برداشتن تحریم ها نیست تا برسیم به روز اجرای توافق.

 

*آقای دکتر روحانی هم خودشان گفتند ما چهار مرحله داشتیم: روز توافق ژنو، بیانیه لوزان، امضا و اجرا. بین امضا و اجرا فاصله است. فاصله این است که ایران بیاید همه تعهداتی را که داده است انجام دهد، آژانس بیاید تائید کند، آژانس که تائید کرد ایران همه تعهداتش را انجام داده است، اینها بیایند به تعهداتشان عمل کنند.

 

 

بهشتی پور:

 

*تحریم هایی که وضع کردن آنها شش سال طول کشیده است، وقتی اعلام می کنیم از امشب لغو می شود، برای اجرایی شدن آن می بایست کارهایی صورت بگیرد. آنها میلیون ها دلار صرف کردند تا بانک هایشان را توجیه کنند که چطور جلوی دور زدن های ایران را بگیرند. یک و نیم سال فقط معطل همین موضوع بودند. بعنی تنظیم برنامه هایی که بتوانند این تحریم ها را به واقع عملی کنند. این فقط بخشی از جریان است که من به آن اشاره می کنم.


لینک دریافت فایل مناظره 


دریافت

منبع : شبکه خبر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی