اللهم عجل لولیک الفرج

قالَ رَسُولُ اللّه ِ صلی الله علیه و آله: وَ اَفْضَلُ الْعِبادَةِ اِنْتِظارُ الْفَرَجِ. رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: برترین عبادت انتظار فرج است.

اللهم عجل لولیک الفرج

قالَ رَسُولُ اللّه ِ صلی الله علیه و آله: وَ اَفْضَلُ الْعِبادَةِ اِنْتِظارُ الْفَرَجِ. رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: برترین عبادت انتظار فرج است.

اللهم عجل لولیک الفرج

خدایا ما را موثر در ظهور امام زمان عج قرار بده
(آمین یا رب العالمین)


از بهر دیدن تو گیرد دلم بهانه

بر هر دری زنم تا یابم ز تو نشانه

در جستجویت ای گل آواره گشته ام من

گو در کدام گلستان کردی تو آشیانه

ای آشنای دردم بنگر تو روی زردم

منما ز خویش تردم ای در کرم یگانه

بنگر که از فراقت،از درد اشتیاقت

دیگر نمانده طاقت ای منجی زمانه

ای مژده رهایی مردم من از جدایی

کی چهره می نمایی زان ملک بی نشانه

مناظره آقایان عباسی و نجفی در برنامه تیتر امشب

سید حبیب رضایی | پنجشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۵:۳۹ ب.ظ



اختلاف با آمریکا حل نشده؛ تحریم ها می ماند/آژانس مدرک سازی کرده/ چک سفید به آژانس نداده ایم


در برنامه تیتر امشب شبکه خبر آخرین تحولات هسته ای ایران بررسی شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر فریدون عباسی، رئیس انجمن هسته ای، و دکتر رضا نجفی، سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی، میهمانان چهارشنبه شب برنامه «تیتر امشب» بودند.

مهم ترین بخش های صحبت های آنان در این برنامه به این شرح است:

دکتر عباسی در واکنش به اظهارات باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در مصاحبه با روزنامه «الشرق الاوسط» که در آن ایران را حامی تروریسم خوانده بود، گفت: مناقشه ایران با آمریکا از اوائل انقلاب اسلامی و در پی موج آزادی خواهی مردم ایران که خواهان کشوری مستقل بودند، آغاز شد.


وی با اشاره به تلاش های آمریکا برای سرنگونی جمهوری اسلامی ایران و تضعیف نظام اسلامی گفت  با وجود این تلاش ها انقلاب اسلامی ایران روز به روز بیشتر تثبیت و تفکر اسلامی و بیداری اسلامی به بسیاری از کشورهای جهان صادر شده است .

دکتر عباسی با تاکید بر اینکه تهدیدهای آمریکا در خلال مذاکرات هسته ای فقط بهانه ای برای امتیازگیری است، تصریح کرد : اگر ما در مذاکرات از خود نرمش یا ملایمت نشان می دهیم نباید به ضعف ما تعبیر شود و اگر پذیرفته ایم که پای میز مذاکره بنشینیم نباید به زیاده خواهی آنها منجر شود .


رئیس انجمن هسته ای درباره سرنوشت تحریم ها گفت: از آنجا که بسیاری از این تحریم ها از ابتدای انقلاب وضع شده و بسیاری از آنها نیز نانوشته است من تحریم ها را پابرجا می دانم، چرا که اختلاف های بنیادین ما با آمریکا حل نشده است و برخی از تحریم ها ارتباطی با مسئله هسته ای ندارد.

دکتر عباسی با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال کسب پایگاه خود در منطقه است، گفت: در حال حاضر و با پایان دوره جنگ سرد آمریکا در پی نظم نوین در جهان است و رفتار ما با این نظم نوین متفاوت است به همین علت هم در تلاش اند با به کارگیری ابزار تحریم، ما را از پای در بیاورند.

این تحلیگر مسائل هسته ای در پاسخ به اظهارات یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای، که گفته بود ایران باید اجازه بازدید از تاسیسات نظامی را به بازرسان آژانس بدهد، گفت: «آژانس» پیشرفت های هسته ای ایران را رصد کرده و آن را به مسائل انفجاری ارتباط داده است؛ کاری که آنها کرده اند در حقیقت مدرک سازی بر علیه جمهوری اسلامی ایران بوده است .

در ادامه این گفتگو رضا نجفی، سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی، در ارتباط مستقیم تصویری از نیویورک درباره اظهارات آمانو گفت: اجرای پادمان در ایران موضوع تازه ای نیست؛ حتی ایران جز 120 کشوری است که پروتکل الحاقی را هم پذیرفته است که بر مبنای آن ساخت سانتریفیوژ، مواد هسته ای و معادن هم باید زیر نظارت آژانس باشد.

وی افزود: بر این اساس اگر در حین بازرسی، بازرسان آژانس نیاز داشته باشند که از اماکن دیگر نیز بازرسی کنند این امکان خواهد بود اما حرفی از اماکن و تاسیسات نظامی زده نشده است؛ مگر اینکه بازرسان از مناطق مجاور تاسیسات نظامی نمونه برداری کنند .

دکتر نجفی با تاکید بر اینکه ایران قبلا هم پروتکل الحاقی را به صورت داوطلبانه و به مدت دو سال و نیم اجرا کرده است، گفت: همان زمان ما بخشی از صنایع ساخت سانتریفیوژها و برخی از کارگاه های ساخت قطعات را به آنها نشان دادیم؛ اما این به معنای «دادن چک سفید» به آژانس برای بازرسی از تاسیسات نظامی نخواهد بود

سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت آژانس تصریح کرد: آژانس باید تائید کند که ایران فعالیت یا سایت اعلام نشده ندارد که این موضوع در مورد کشورهای مختلف و با توجه به حجم فعالیت های آنها چند سال طول می کشد و دیگری وظیفه تکنیکی و فنی  آژانس است که باید مواردی که قرار است در توافق نامه نهایی تدوین شود به اطلاع آژانس برسد .
 
نجفی با تاکید بر اینکه  تائیدیه آژانس به معنای برداشته شدن همزمان تحریم هاست، گفت: برابر توافق لوزان به محض اینکه آژانس موضوع ایران را به صورت یک موضوع عادی در شورای حکام مطرح کند، تحریم های اتحادیه اروپا و تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران به صورت یک باره رفع خواهد شد و فقط تحریم های کنگره آمریکا که رفع آن زمان بر است باقی خواهد ماند .

* ما نمی پذیریم که دولت آمریکا این موضوع را به آینده موکول کند.


همیشه در طول مذاکرات فضاسازی و جوسازی به عنوان اهرمی برای فشار روانی همواره صورت گرفته. قبلا نیز پیش از آغاز نشست های فصلی آژانس خبرسازی می شد و اعمال فشار بود، اما مذاکره کنندگان ما در پای میز مذاکره به این موارد بی توجه خواهند بود.
  عباسی، تحلیلگر امور هسته ای، درباره اصرار برای بازرسی از سایت های نظامی نیز گفت:

ما پیش تر به بازرسان آژانس پاسخ داده ایم و قانع شده اند. ما یک حکومت هستیم و نمی توانیم هر نقطه را که بازرسان خواستند به بهانه شفاف سازی، نشان دهیم. ما از مذاکره کنندگان می خواهیم شما هم در مذاکرات مطالبات داشته باشید. راکتور اراک را راه اندازی کنید و سوخت مجازی آن هم هست. کشورهای عربی هم مسائل خودشان را با کنگره و آژانس حل کنند. ما باید از آژانس اورانیوم غنی شده 56 درصد مطالبه کنیم و آژانس باید تضمین دهد که هر مقدار اورانیوم غنی شده لازم داریم برای مقاصد صلح آمیز به ما بدهند.



نجفی:

در توافقی که آبان گذشته در ایران به دست آمد، یکی از بندها همین بود که آژانس حساسیت های ایران را لحاظ کند و ما بارها از مدیر کل آژانس خواسته ایم که اطلاعات از آژانس درز نکند. آقای آمانو ادعا می کند که تمام اقدامات را اتخاذ کرده، اما کسانی هستند که در آژانس جاسوسی می کنند. امیدواریم که جلوی این کار گرفته شود.


لینک دریافت فایل تصویر مناظره بر روی لینک زیر کلیک کنید


دریافت فایل تصویری

منبع : شبکه خبر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی